همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش اظهار با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های ملی و گنجینه‌های بزرگ انقلاب اسلامی و ذخیره‌های نظام هستند درخصوص شهید نامجو و نگاه وی به انقلاب اسلامی گفت:

شهید نامجو از پیش از پیروزی انقلاب به‌دنبال کادر سازی و ایجاد تشکیلات انقلابی برای آینده نظام اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در کنگره سه وزیر، فرمانده مهندسی جنگ و هزار شهید وزارت دفاع اظهار داشت:‌ شهدا سرمایه‌های ملی و گنجینه‌های بزرگ انقلاب اسلامی و ذخیره‌های نظام هستند.

فرماند کل ارتش افزود:‌ خدا را شاکرم که توفیق حضور در این مجلس با عظمت را به بنده عنایت فرمود و همجواری در کنار خانواده معظم شهدا را فیض بزرگ می‌دانم چرا که به راستی شهدا می‌توانند ما را از همه گذرگاه‌های خطرناک عبور دهند.

صالحی در ادامه به ذکر خاطراتی از سه وزیر شهید دفاع پرداخت و با اشاره به شهید چمران اظهار داشت: در منطقه دهلاویه زمانی که در خط مقدم همرزم شهید چمران بودم خط فرهنگ ناب کربلا و سید‌الشهدا(ع) را به چشم خود دیدم که آدم‌های متفاوتی در کنار شهید چمران پروانه‌وار می‌چرخیدند و در خط دفاعی شهید چمران آدم‌هایی دیدم از مدل مجید سوزوکی معروف تا جوان 19 ساله‌ای که وقتی به سجده نماز مغرب می‌رفت چنان به گریه می‌افتاد که مثالی از سجده امام سجاد(ع) را در آن جوان پاک و معصوم مشاهده می‌کردم.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: شهید فکوری در اخلاق، آداب و غیرت سرآمد بود و علاوه بر آراستگی ظاهر به زیبایی دل و باطن نیز توجه ویژه داشت و آنگاه که با وی معاشرت می‌کردیم او را در فکر، اندیشه و عمل همچون یک بسیجی مخلص می‌دیدیم.

وی همچنین به ذکر خاطراتی از شهید نامجو پرداخت و گفت: در دوران پیش از انقلاب که شهید نامجو با درجه سرگردی در دانشکده افسری به‌عنوان استاد مشغول خدمت بود، با بصیرت بالا آینده کشور را پیشبینی می‌کرد و در بیانی خطاب به بنده فرمود: خودتان را برای آینده اسلام آماده کنید.

صالحی در ادامه افزود: شهید نامجو از پیش از پیروزی انقلاب به‌دنبال کادر سازی و ایجاد تشکیلات انقلابی برای آینده نظام اسلامی بود.

فرمانده کل ارتش در پایان با ذکر خاطره‌ای از شهید صفوی فرمانده مهندسی جنگ، وی را دارای نبوغ فکری و ایده‌های نوین در مهندسی جنگ دانست و نقش این شهید بزرگوار را در دفاع مقدس ستود.

وی همچنین در پایان سردار یحیی صفوی را شهید زنده و شهید آینده و از یادگاران دفاع مقدس دانست و از خدمات وی در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد.

به گزارش مهر، پس از سخنرانی سرلشکر صالحی از محصولات فرهنگی وزارت دفاع رونمایی شد.

کد خبر 213375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز