همشهری‌آنلاین: معماری و باز مهندسی هوشمند روابط‌عمومی در سپهر هوشمند اطلاعاتی نوین عنوان مقاله‌ای است که توسط دکتر محمد سلطانی‌فر مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات تهران -دانشگاه آزاد اسلامی- در هشتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک ارائه خواهد شد.

وی در تشریح آنچه در این همایش ارائه خواهد کرد آورده است: رویکرد تکنولوژیک و جهانی نسبت به عرصه‌های مختلف فعالیت‌های انسانی، ویژگی‌هایی به سازمان‌های نوین اداری، تجاری و صنعتی دنیای امروز بخشیده است که پیشتر یا مطرح نبوده اند و یا به صورت امروزی برای سازمان به نقطه قوت تبدیل نشده و بلکه گاه جزء ضعف‌های سازمانی محسوب می‌شده‌‌اند.

دکتر سلطانی‌فر معتقد است: پیشتر شاید مالکیت اطلاعات و حفظ آن جزء مهمترین استراتژی‌های سازمانی محسوب می‌شد، اما امروزه به اشتراک‌گذاری هدفمند اطلاعات سازمان در قالب سناریوهای از پیش تعیین شده با کلیه مخاطبین سازمان اعم از مشتریان، رقبا، سهامداران، رسانه‌ها و .... ؛ و نیز ایجاد امکان دسترسی هر چه بیشتر مخاطبان سازمان به این اطلاعات نظام مند، به دو خصوصیت برجسته سازمانی تبدیل شده‌اند.

رئیس کمیته علمی هشتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک ادامه می‌دهد: به عبارت دیگر در سپهر اطلاعاتی هوشمند و نوینی که روابط عمومی‌ها و مخاطبان آنها در آن به سر می برند، دیگر مالکیت اطلاعات ثروت محسوب نمی شود؛ بلکه به گردش درآوردن هوشمندانه آن، افزایش میزان و کیفیت دسترسی مخاطبان به آنها و نیز ایجاد زمینه‌های هدایت مخاطبان و هر چه بیشتر فعال شدن آنها در این به اشتراک‌گذاری اطلاعات سازمان در راستای اهداف سازمانی است که به ثروت اندوزی برای سازمان منجر می شود.

دکتر سلطانی‌فر، این فلسفه هوشمندی اطلاعاتی را حاصل ظهور و نهادینه شدن تدریجی شبکه‌های مجازی از جمله خانواده وب 1 و وب 2 و در آینده وب 3 تا وبN در کلیه شئونات فعالیت‌های انسانی قرن جدید دانسته و اضافه می‌کند: چنانچه هر چه محیط سازمان و مخاطبان سازمان از طریق فعالیت‌های خانواده وب هوشمندتر می شود، الزام هوشمند شدن روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و مخاطبان آنها را بیش از پیش می سازد.

در این مقاله با استفاده از زوایای مختلف فلسفه هوشمند اطلاعاتی، به بررسی الزامات روابط‌عمومی هوشمند سازمانی در این سپهر اطلاعاتی نوین پرداخته خواهد شد.

گفتنی است این همایش در تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه و به عنوان یکی از برنامه‌های نخستین هفته روابط‌عمومی کشور (27 اردیبشهت‌ لغایت دوم خردادماه) با حضور اساتید ارتباطات و روابط‌عمومی، مدیران اجرایی، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف رسانه و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 212072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز