پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دهها هزار نفر از مهاجران و فعالان با برگزاری اجتماعی، علیه برنامه‌های محافظه کارانه اجباری مهاجرت در امریکا تظاهرات کرده‌اند.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، چند تظاهرات هماهنگ شده روز چهارشنبه (۲۱ فروردین) در مناطق مختلف امریکا برگزار شد. هدف از این اعتراضات اعمال فشار بر کنگره برای تصویب اقداماتی به منظور اعطای شهروندی به ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی ساکن در امریکا بود.

این اعتراضات در دستکم ۱۸ ایالت و واشنگتن دی سی برگزار شد. معترضان زیادی در واشنگتن دی سی در چمن زارهای غربی ساختمان کنگره امریکا اجتماع کرده و حمایت خود را از اصلاح قانون مهاجرت ابراز داشتند.

کارشناسان می‌گویند هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان سیاست های خود را تغییر داده‌اند و در تلاش برای رقابت برای کسب روند رو به رشد آراء اسپانیولی زبان‌ها و آراء دیگر گروه های اقلیت به منظور پیروزی در انتخابات آینده هستند.

احمد کرگبو از شورای مهاجرت نیویورک گفت: «علت بودن ما در اینجا این است که همه با یک صدا سخن بگوییم تا کنگره بداند که ما خواستار اصلاحات جامع برای همه از جمله خانواده ها هستیم.»

همچنین مسئله حقوق مهاجران به حقوق بشر منتهی می‌شود زیرا بسیاری از خانواده ها هم اکنون به خاطر محل کا و سکونت شان، از هم جدا شده‌اند.

برخی از سناتورهای امریکایی امیدوارند پیش نویس قانون مهاجرت این هفته به پایان برسد که مسئله امنیت مرزها، کارگران خارجی شاغل در کشور و سرانجام مسئله اعطای شهروندی میلیون ها مهاجر غیر قانونی ساکن در امریکا را شامل می‌شود.

برآورد می‌شود که ۱۱ تا ۲۰ میلیون مهاجر غیر قانونی در امریکا زندگی می‌کنند.

کد خبر 208604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز