همشهری آنلاین: پیکر استاد فقید انیمیشن ایران وجیه‌الله فرد مقدم صبح روز دوشنبه 19 فروردین 1392 از مقابل خانه‌ هنرمندان ایران در تهران تشییع خواهد شد.

وجیه‌الله فرد مقدم

به گزارش ایرنا، وجیه‌الله فرد مقدم دیروز دار فانی را وداع گفت. پیکر این هنرمند برجسته کشور ساعت 10 صبح روز 19 فروردین با حضور هنرمندان سینما و انیمیشن کشور، همکاران وی در کانون پرورش فکری و شاگردان آن استاد شاخص انیمیشن، به سمت بهشت زهرا(س) تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.

خانه‌ هنرمندان در خیابان ایرانشهر شمالی، بوستان هنرمندان ایران واقع شده است.

به گزارش ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قلم پرتوان این نخبه‌ هنری کشور در بیش از 42 سال فعالیت هنری، همواره به عشق کودکان به حرکت درآمد و انیمیشن‌ها و آثار ارزشمند او در این عرصه بخشی از تاریخ هنر پویانمایی ایران را به خود اختصاص داده است.

این فیلمنامه‌نویس، انیماتور و کارگردان فیلم‌های پویانمایی و زنده علاوه بر نگارش فیلمنامه و ساخت آثار کارتونی بخش مهمی از زندگی خود را صرف آموزش و تربیت نسلی از هنرمندان جوان عرصه‌ انیمیشن در کشور به ویژه کودکان و نوجوانان کرد.

وجیه‌الله فرد مقدم پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری سخت سرانجام روز 17 فروردین سال 1392 در منزل خود در تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر 207782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز