همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی و جمعی از فیلمسازان کشورمان در تالار وحدت برگزار شد.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش ایرنا، هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در ابتدای این مراسم گفت: 251 اثر سینمایی از مجموع سه هزار و 196 فیلم رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش مسابقه این رویداد سینمایی حضور داشتند.

از این رو تلاش کردیم با نمایش عمومی فیلم های کوتاه رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخشی با عنوان دنیای پیرامون، علاقمندان را با نحوه فیلمسازی در دیگر کشورها آشنا کنیم.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید سینمایی کشور و در عین حال نمایش فیلم های کوتاه حاضر در این جشنواره با فرمت اچ دی را از جمله دستاوردهای این رویداد سینمایی دانست.

میرزاخانی همچنین از جواد شمقدری رییس سازمان امور سینمایی در خواست کرد که شرایط برگزاری جشنواره های سینمایی به نحوری فراهم شود که این جشنواره ها به صورت فشرده برگزار نشده و از ظرفیت های این رویدادهای سینمایی به درستی استفاده شود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر همچنین امیدواری کرد که شرایط نمایش عمومی فیلم های کوتاه قبل از اکران فیلم های سینمایی بلند فراهم شود.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش بین‌الملل، آسیا و جهان اسلام و بخش ملی معرفی شده و تندیس جشنواره به برگزیدگان بخش های مختلف ارائه شد.

بیست و نهمین جشنوراه فیلم کوتاه تهران که از 10 تا 16 مهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شده بود، شامگاه 16 مهر در مراسمی در تالار وحدت به کار خود خاتمه داد.

 

کد خبر 187148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز