همشهری آنلاین: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: بیش از 85 میلیون اقامت شبانه مسافران نوروزی در فاصله زمانی 28 اسفند 91 تا 16 فروردین 92 ثبت شده است که این دوره را به بزرگترین رویداد گردشگری کشور تبدیل کرد.

ایرانگردی

به گزارش ایرنا، محمد شریف ملک زاده روز جمعه با اشاره به دیدار اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات معظم له مبنی بر اینکه مردم باید عید را شاد سپری کنند، گفت: این دیدار که در آستانه نوروز انجام شد، موجبات دلگرمی اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور را فراهم ساخت.

وی اظهار داشت: با لبیک ستاد تسهیلات سفرهای کشور به منویات و سفارش های سازنده رهبر معظم انقلاب، شاهد رشد کمی و کیفی سفرهای نوروزی و هماهنگی چشمگیر سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای تحقق سفرهایی کم دغدغه و خاطره انگیز برای یکایک هم وطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور بودیم.

معاون رییس جمهوری برگزاری جشنواره صدای بهار در 31 استان کشور را گامی دیگر برای تحقق نوروزی شاد برای مردم بیان کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده همزمان با ایام نوروز، امسال در بیش از 2 هزار مجموعه فرهنگی-تاریخی از قبیل موزه‌ها، کاخ موزه‌ها، ابنیه و محوطه‌های تاریخی جشنواره ملی صدای بهار برگزار شد و در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی، پوشاک و غذاهای سنتی 31 استان در معرض دید عموم قرار گرفت و بیش از 20 میلیون نفر از هم وطنان در سراسر کشور از این جشنواره و نمایشگاه‌ها و برنامه های متنوع آن بهره مند شدند.

وی درباره میزان اقامت های شبانه مسافران نوروزی اظهار داشت: بر اساس آمارها از تاریخ 28 اسفند تا 16 فروردین ماه جاری، 85 میلیون و 639 هزار اقامت شبانه مسافران نوروزی انجام شد که رشدی 35 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به رشد 42 درصدی اسکان در مراکز اقامتی کشور، همچنین از رشد 100 درصدی سفر به مناطق روستایی و عشایری کشور در سفرهای نوروزی امسال خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در سفرهای نوروزی 92 شاهد بودیم توزیع مناسب سفر بود که نشان دهنده برنامه ریزی های مناسب در این زمینه است و همچنین شاهد رشد 91 درصدی سفر به مناطق ناشناخته و افزایش چشمگیر گردشگری دریایی بودیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخورد قاطع با تخلفات آژانس ها و سایر مراکز خدمات گردشگری را از جمله مواردی دانست که جلوی افزایش قیمت و کاهش کیفیت خدمات در نوروز امسال را گرفت.

وی گفت : امسال بر اساس بخشنامه‌ای که به مراکز اقامتی و پذیرایی ابلاغ شد، نه تنها افزایش نرخ نداشتیم بلکه حتی 10 تا 40 درصد کاهش نرخ را در برخی از واحدها شاهد بودیم.

معاون رییس جمهوری با قدردانی از تلاش شبانه روزی تمامی سازمان های عضو ستاد تسهیلات سفرهای کشور در ایام نوروز که موجبات رضایت 95 درصدی مسافران را فراهم ساخت، اظهار امیدواری کرد: 28 فروردین ماه با برگزاری جشن بزرگ تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور در استادیوم 100 هزار نفری آزادی بتوانیم بخشی از زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

کد خبر 207387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز