چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبه‌نظامیان طالبان به دفتر فرمانداری، در ولایت فراه در غرب افغانستان حمله کرده‌اند و بر اساس گزارش‌های اولیه، دست‌کم هشت نفر از جمله سه پلیس افغان بر اثر این حملات کشته و هفتاد نفر شده‌اند.

طالبان

به گزارش از شبکه پرس تی وی، براساس گزارش‌ها، این حادثه روز سه‌شنبه سیزده‌هم  فروردین پس از یک انفجار در خارج از یک مجموعه فرمانداری اتفاق افتاده است. ستیزه‌جویان پس از این انفجاری دیگر را ترتیب دادند که نیروهای پلیس را هدف قرار داده بود.

مقامات افغان می‌گویند که شبه‌نظامیان طالبان، در حال حاضر در مقر فرمانداری در فراه مستقر شده‌اند. مقامات ولایت فرا می‌گویند که در این حملات چندین غیرنظامی نیز کشته شده‌‌اند.

یونس رسولی، معاوت فرماندار این ولایت، گفته است که این انفجار به چندین ساختمان دولتی در این منطقه آسیب وارد کرده است.

این حملات مرگبار درحالی رخ می‌دهد که ژنرال قادم شاه شهیم، روز سه‌شنبه، سیزده‌هم  فروردین اعلام کرد که شبه‌نظامیان در حال برنامه‌ریزی برای تشدید حملات خود علیه غیرنظامیان و موسسات نظامی در سال ۲۰۱۳ هستند.

در اکتبر سال ۲۰۰۱، امریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با به اصطلاح تروریسم به افغانستان، حمله کردند. این تهاجم، منجر به حذف طالبان از قدرت شد، ولی ناامنی در سراسر این کشور تشدید شده است.

براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز حمله امریکا به افغانستان هزاران نفر از غیرنظامیان در این کشور کشته شده و بیش از صدها هزار نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند.

کد خبر 207215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز