همشهری آنلاین: یک فرمانده ارشد نظامی در افغانستان اعلام کرده است که شبه‎نظامیان طالبان در سال ۲۰۱۳ ، حملات خود را در کابل افزایش خواهند داد.

طالبان

به گزارش شبکه پرس تی وی، به گفته قدم شاه شاهیم ژنرال ارتش افغانستان، شبه‎نظامیان در نظر دارند مراکز و ساختمان‎های دولتی افغانستان، دفاتر و مراکز وابسته به سازمان ملل، مقرهای ناتو و سفارت‎خانه‎ها را در کابل هدف حملات خود قرار دهند.

ژنرال شاهیم در همین خصوص افزود: «شبه‌‎نظامیان تصمیم گرفته‎اند در سال جاری اهداف متعددی در کابل از جمله اماکن پر ازدحام را هدف حملات خود قرار دهند. سال گذشته شبه‎نظامیان دو هدف را در کابل دنبال کردند که از آن جمله می‎توان به ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان افغان و حمله به مراکز نظامی از سوی آنان اشاره کرد. آنان در سال جاری نیز قصد دارند به اهداف نظامی و غیرنظامی حمله کنند.»

به گفته شاهیم، ۸۵ درصد از حملات طالبان در سال ۲۰۱۳ در کابل اتفاق خواهد افتاد.

حامد کرزی رئیس‎جمهور افغانستان روز سه‎‌شنبه اعلام کرد که ملا محمد عمر رهبر طالبان می‎تواند در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور شرکت کند.

حملات طالبان و درگیری نیروهای آنان با نیروهای امنیتی افغانستان در طول سال‎های گذشته، زندگی شمار زیادی از غیرنظامیان را گرفته است.

طالبان در جریان تهاجم امریکا و متحدانش به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی از قدرت برکنار شد.

به رغم برکناری طالبان از قدرت و حضور نیروهای تحت امر امریکا در کشور جنگ زده افغانستان، ناامنی همچنان در سراسر این کشور وجود دارد.

کد خبر 207202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز