جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران با اشاره به نام گذاری امسال به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: ضرورت این نام گذاری این است که دشمن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال91عرصه سیاسی و اقتصادی ما را هدف قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: با توجه به این که انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی و زیرپرچم دین و ولایت است دشمن همواره تلاش کرده است که مردم را از دین جدا کند اما تا زمانی که مردم به دین و ولایت اقتدا کنند این نظام اسلامی پابرجاست.

وی گفت: دشمن با تحریم بی سابقه، بی رحمانه و همه جانبه خود فکر کرد مردم را فلج می کند تا دست از انقلاب خود بردارند در حالی که نور خدا در دل این مردم روشن است و نمونه آن حضور بی سابقه در22بهمن و استقبال پرشکوه در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی بود و نشان داد که هر قدر شرارت و قصاوت دشمن بیشتر شود ایمان مردم شدیدتر خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دشمن در عرصه دیگر در پی ممانعت از رشد و پیشرفت ایران است چراکه جهش های علمی از جمله پرتاب ماهواره و ارسال موجود زنده به فضا و ساخت هواپیمای قاهر در کشور غیرقابل پیش بینی و شبیه معجزه است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: در عرصه های دیگر نیز دشمن امنیت کشور را هدف گرفته است اما مردم با بصیرت خود اجازه نخواهند داد امنیت به ویژه در آستانه انتخابات صدمه ای ببیند.

وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه غزه افزود: اگر پشتیبانی ایران نبود این پیروزی به دست نمی آمد و دنیا هم دید که امنیت غزه از همین جا تامین می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت بصیر، شهیدپرور، متدین و باوفا می دانند که انتخابات در ایران نشان دهنده جمهوریت نظام و ولایت فقیه نیز نشان دهنده اسلامیت آن است و این دو بال همواره مردم را در اوج قرار داده است، بنابراین حضور در انتخابات وفای به عهد با امام (ره) و شهدا، نشانه بصیرت و اعلان حیات و زندگی انقلابی و مقابله با شرارت ها و دلگرم کردن مسئولان به ویژه دولت برآمده از انتخابات است که هرچه آرا بیشتر باشد اعتبار آن در داخل و خارج بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد: در هیچ انقلابی سابقه نداشته است که50 روز پس از پیروزی اصل نظام به رفراندوم گذاشته شود اما در ایران با اعتماد امام (ره) به مردم و اعتماد مردم به مرجع تقلیدشان این اتفاق افتاد و امام (ره) با وجود مخالفت های گروه های مختلف از جمله نهضت آزادی و برخی روشنفکران با جمهوری اسلامی اعلام کرد که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و مردم نیز پای صندوق ها رفتند و همان جمله امام (ره) را تحقق بخشیدند.

وی گفت: به فضل الهی همین مردم تا آخر اعتمادی را که به امام (ره) داشتند به ولی فقیه زمان خود نیز خواهند داشت.

خطیب جمعه تهران به نامزدهای انتخابات آینده نیز توصیه کرد؛ رضای خدا را درنظر بگیرند و بین خود و خدا حسابی باز کنند و ببینند که تشنه قدرتند یا عاشق خدمت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: یکی از افراد درخصوص نامزد شدنش با من مشورت می کرد که به او گفتم ببین امکاناتت را برای تبلیغات از کجا می خواهی بیاوری و این که اگر این مسئولیت را گرفتی و امانتی که مردم به تو سپرده اند می توانی سالم به مقصد برسانی که وی تاملی کرد و با وجود آن که فرد موجهی بود کنار کشید.

وی افزود: آنها که احساس تکلیف کرده اند و می خواهند نامزد شوند ببینند اگر کسی شرایط بهتری دارد با آنها ائتلاف کنند تا تمرکز بیشتری در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین به نامزدها و طرفداران آنها توصیه کرد: اخلاق را رعایت کنند و اجازه ندهند به افراد ناسزا گفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اگر فردی نقطه ضعف های دیگری را جمع کند و بخواهد پرونده او را نزد عموم باز کند تا مقدمه بالارفتن خود واقع شود این بی وجدانی و دوری از اخلاق تلقی می شود و جزو گناهان است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد؛ سال جدید سالی مبارک و ضیافت حضرت زهرا(س) ضیافت گوارایی برای مردم باشد.

مساجد باید پاسخگوی همه نیازهای معنوی مردم باشند

خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نمازجمعه تهران مساجد را سنگر حفظ دین و دنیای جامعه خواند و تاکید کرد: مساجد باید پاسخگوی همه نیازهای معنوی مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیاتی از قرآن درباره ویژگی های اهل مسجد و بانیان این مکان مقدس گفت: بانیان و خادمان مساجد باید اهل ایمان باشند و ایمان به خدا و قیامت در سراسر زندگی آنها جاری و حاکم باشد.

وی عمل به واجبات مالی را از دیگر ویژگی های خیران مسجدساز برشمرد و افزود: حرام خواری و وارد شدن لقمه حرام ، زندگی انسان را جهنمی و توفیقات الهی را از او سلب می کند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید به ادای واجبات مالی بیش از پیش توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به نقش ائمه جماعات در جذب قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان به مساجد اشاره کرد و گفت: امامان جماعت مساجد نقش مربی را دارند و باید با جذب جوانان و سپردن مسئولیت ها به آنان ، مساجد را به کانون های هدایت آینده سازان جامعه اسلامی تبدیل کنند.

وی افزود: مساجد باید محل قرائت و تفسیر قرآن و بیان حقایق نهج البلاغه و معارف اسلامی باشد و در این مکان های مقدس به سؤالات و ابهامات اعتقادی، اخلاقی و فقهی جوانان پاسخ داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی از تعطیلی برخی مساجد به ویژه هنگام اذان صبح انتقاد کرد و گفت: مساجد جامعه شیعی باید همواره دایر و پذیرای نمازگزاران باشند و تاسف آور است که در مسجدی نماز جماعت اقامه نشود.

وی همچنین از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ترویج قرآن و نیز تاسیس مجمع خیرین مسجدساز قدردانی کرد.

کد خبر 206562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز