شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: روزنامه انگلیسی گاردین دیروز در گزارش اختصاصی خبر داد که مربیان نظامی آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی، گروهی از مخالفان سکولار سوریه را در خاک اردن آموزش می‌دهند.

این گروه از مخالفان سکولار قرار است واحد ویژه امنیتی را تشکیل دهند که هدفشان مقابله با شورشیان اسلامگرا و کنترل قدرت بعد از سقوط دولت بشار اسد است. گاردین به نقل از منابع امنیتی اردن نوشت، این برنامه آموزشی با هدایت آمریکا و با مشارکت انگلیس و فرانسه انجام می‌شود. وزارت دفاع انگلیس گفته‌است که مستقیما شورشیان سوریه‌ای را آموزش نمی‌دهد و برای آموزش نظامیان اردنی در خاک اردن به سر می‌برد.

با این حال به نوشته گاردین، نیروهای اطلاعاتی انگلیس به مخالفان سوریه‌ای کمک‌های لجستیک و تجهیزات نظامی هم داده‌اند. این برنامه آموزشی از یک سال پیش شروع شده و تنها بر آموزش افسران ارشد ارتش سوریه که از این کشور جدا می‌شوند، متمرکز است. به گفته منابع اردنی، هدف از تشکیل این نیرو، مقابله با قدرت‌گرفتن تندروهای وابسته به القاعده در صحنه درگیری‌های سوریه است. در همین حال گاردین به نقل از مقامات انگلیسی نوشت، تصمیمات جدید اتحادیه اروپا نوعی چراغ سبز برای آموزش و تجهیز نظامی مخالفان سوریه‌ای است.

کد خبر 204665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز