شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

iهمشهری آنلاین: کره شمالی به فرمانده ارشد آمریکایی مستقر در کره جنوبی درمورد انجام رزمایش پیش رو هشدار داد .

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز شنبه ازسئول گزارش داد: ˈپاک ریم سوˈ رییس هیئت نظامی کره شمالی مامور به منطقه متارکه جنگیˈپانمون جومˈ در تماسی تلفنی با ژنرال ˈجیمز تورمنˈ این پیام هشدارآمیز را داد.

برپایه این خبر کره شمالی در این پیام که از طریق تماس تلفنی صورت گرفت به فرمانده ارشد آمریکایی هشدار داده شد که نیروهای تحت فرمان وی درصورت انجام رزمایش مشترک با کره جنوبی بطور خفت باری نابود خواهند شد.

رویترز گزارش داد: ارسال پیام مستقیم تلفنی بین منطقه پانمون جوم واقع در کره شمالی با فرمانده آمریکایی مستقر در کره جنوبی امری نادر است.

برپایه این خبر فرماندهی نیروهای مشترک کره جنوبی - آمریکا قرار است مانور نظامی سالیانه از11تا 25 ماه مارس (21اسفند تا 5 فروردین) با حضور 10هزار نظامی کره جنوبی و سه هزار و پانصد نظامی آمریکایی را انجام دهند.

این فرماندهی همچنین در نظر دارد تا یک رزمایش نظامی دیگر تحت عنوان ˈفول ایگلˈ که شامل یک رزمایش زمینی، دریایی وهوایی است و در آن 200هزار نیروی کره جنوبی و10 هزار نظامی آمریکایی دست به تحرک خواهند زد را از اول ماه مارس صورت دهد.

این گزارش حاکی است درپیام تهدید کره شمالی به فرمانده آمریکایی مستقر در کره جنوبی آمده است:ˈ چنانچه با انجام مانور نظامی شما، آتش جنگ شعله ور گردد، از آن زمان به بعد سرنوشت شما هر ساعت به مویی بند استˈ.

این پیام می افزاید:ˈبه خاطر داشته باشید با شعله ور شدن جنگ، با ویرانی خفت باری مواجه خواهید شدˈ.

برپایه این خبر شرایط در شبه جزیره کره با انجام سومین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ متشنج است.

رویترز یادآور شد دو کره شمالی و جنوبی پس از پایان درگیری سال های1950 الی 1953 و ترک مخاصمه، درحال حاضر بطور فنی در حالت جنگی به سر می برند.

آمریکا بیش از28هزار نظامی که شامل نیروهای زمینی، دریایی وهوایی می شود را از سال 1954 درخاک کره جنوبی مستقر کرده است .

کد خبر 202729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز