سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین – شهره فرجی: پنیر ماکارونی توپی شکل را به راحتی در منزل برای همه بخصوص کودکان تهیه کرده و با سس قرمز یا سفید میل کنید.

مواد لازم برای 10- 8 نفر:

ماکارونی فرم‌دار: نیم کیلوگرم

کره بدون نمک: 2 قاشق غذاخوری

آرد: 2 قاشق غذاخوری

شیر گرم: 2 پیمانه به علاوه 2 قاشق غذاخوری برای صیقل دادن با تخم‌مرغ

پنیر چدار رنده شده: نیم کیلوگرم

پنیر گودای رنده شده: نیم کیلوگرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

تخم‌مرغ بزرگ: 2 عدد

پودر سوخاری: 3 پیمانه

روغن سبزی‌جات: برای سرخ کردن

سس آلفردو هنگام سرو کردن

طرز تهیه:

• ماکارونی را درون آب جوش به مدت 10 دقیقه حرارت داده سپس درون آبکش ریخته و کنار بگذارید.

• درون قابلمه‌ای کره را ذوب کرده سپس آرد را درون آن بپاشید و مدت دو دقیقه آن را هم بزنید. شیر گرم را به مخلوط آرد و کره اضافه کرده و حدود دو دقیقه آن را حرارت داده تا سس غلیظی بدست آید سپس آن را از روی حرارت بردارید.

پنیر را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا نرم و ذوب شود. نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کنید. سس پنیر را به ماکارونی اضافه کرده و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.پنیر و ماکارونی را درون تابه کم عمقی ریخته و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید.

• پنیر ماکارونی‌های خنک شده را به شکل توپ‌های کوچکی درآورده و آن‌ها را درون یک سینی که از قبل کاغذ روغنی درون آن قرار داده‌اید با فاصله از هم بچینید و طی شب آن‌ها را درون فریزر قرار دهید.

• تخم‌مرغ‌ها را با 2 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و درون ظرف کم عمقی بریزید. پودر سوخاری را درون ظرف کم عمق دیگری بریزید. توپ‌های پنیر و ماکارونی را از درون فریزر خارج کنید.

توپ‌های یخ‌زده را ابتدا درون مخلوط تخم‌مرغ سپس درون پودر سوخاری بغلطانید.توپ‌ها را دوباره درون فریزر قرار داده تا آماده سرخ کردن آن‌ها شوید.

• سرخ کن را روی حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کنید و توپ‌های پنیر و ماکارونی را تا زمانی که درون آن‌ها پخته و رویشان طلایی رنگ شوند درون روغن سرخ کنید.

• توپ‌های طلایی رنگ را تا سرد نشده همراه با سس آلفردو میل کنید.

پنیر ماکارونی توپی شکل

http://www.food.com

کد خبر 202125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز