شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: قبلا با طرز تهیه بیف‌استروگانف و چیکن استروگانف آشنا شده‌اید این بار با طرز تهیه استروگانف با کوفته ریزه آشنا شده و مطمئن باشید از طرفداران پر و پا قرص آن خواهید شد.

آماده‌سازی: 5 دقیقه

مدت انتظار: 30 دقیقه

مجموعاً: 35 دقیقه

  • مواد اولیه برای يك نفر:

آرد 2 قاشق غذاخوری

کره 2 قاشق غذاخوری

شیر يك پیمانه

آب گوشت 2 پیمانه

پاستا (هر شکلی که تمایل دارید) نصف بسته

قارچ 300 گرم

گوشت چرخ‌کرده 500 گرم

پیاز یک عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

  • روش تهیه:

ابتدا پیاز را رنده کرده و آب آن را می‌گیریم و با گوشت چرخ‌کرده و زردچوبه خیلی خوب ورز می‌دهیم. می‌گذاریم نیم ساعت داخل یخچال بماند تا خودش را بگیرد و سپس به‌صورت کوفته‌قلقلی درست کرده و در روغن سرخ می‌کنیم.

قارچ‌ها را خرد می‌کنیم و با 3 قاشق غذاخوری کره تفت می‌دهیم، ممکن است این میزان کره به نظر زیاد باشد اما برای غلیظ شدن سس به آن احتیاج داریم. هنگامی که قارچ‌ها کاملاً پخت و تمام مایع آن تبخیر شد. 3 قاشق غذاخوری آرد را اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا طلایی قهوه‌ای شود (در حدود 3-2 دقیقه).

شیر و آب گوشت را با هم مخلوط می‌کنیم و به قارچ و آردی که تفت داده‌ایم اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا آردها گلوله نشوند. اجازه می‌دهیم مایع روی حرارت ملایم بجوش آيد و غلیظ شود. (حدود 5-10 دقیقه)

در این فاصله در یک قابلمه بزرگ آب می‌ریزیم تا بجوشد و ماکارونی‌ها را داخل آن ریخته و طبق دستور پخت نوشته شده روی بسته عمل می‌کنیم. سپس ماکارونی را آبکش می‌کنیم. البته با توجه به ذائقه ما ایرانی‌ها می‌توانید ماکارونی را دم هم بکنید.

برای سرو ماکارونی‌ها را داخل 4 بشقاب ریخته و روی هرکدام 4 عدد کوفته‌ریزه (یا بیشتر) می‌گذاریم و حدود ¾ فنجان سس قارچ روی آن‌ها می‌ریزیم و با کمی جعفری تزئین می‌کنیم.

منبع: سوران

کد خبر 379592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha