همشهری آنلاین: جدیدترین نظرسنجی گالوپ، نشان داد 60 درصد آمریکایی­‌ها از عملکرد کلی اقتصادی اوباما رضایت ندارند.

در آستانه "سخنرانی وضعیت کشور" باراک اوباما، نتایج نظرسنجی گالوپ حاکی از نارضایتی نسبتا بالا از عملکرد رئیس جمهور آمریکا در حوزه‌های مختلف دارد.

به گزارش مهر و بر اساس جدیدترین نظرسنجی گالوپ، 60 درصد آمریکایی­‌ها از عملکرد کلی اقتصادی اوباما در بازه زمانی 2009 تا 2013 ناراضی هستند این در حالی است که تنها 39 آمریکایی­‌ها عملکرد کلی اقتصادی اوباما را تایید می‌کنند.

نظرسنجی گالوپ نظر آمریکایی­‌ها درباره عملکرد اوباما در 9 زمینه را جویا شده است. بالاترین درصد رضایت آمریکایی­‌ها از عملکرد موضوعی اوباما به امنیت ملی مربوط می­‌شود که در این زمینه 53 درصد آمریکایی­‌ها عملکرد اوباما را تایید کرده­‌اند، این در حالی است که 44 درصد آمریکایی از عملکرد اوباما در حوزه امنیت ملی ابراز نارضایتی کرده­‌اند.

از سوی دیگر، آمریکایی­‌ها از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در زمینه بودجه دولت فدرال نسبتا نارضایتی بالایی دارند و 65 درصد آمریکایی­‌ها عملکرد اوباما را در این زمینه تایید نمی­‌کنند و تنها 31 درصد آمریکایی­‌ها از عملکرد اوباما در زمینه بودجه دولت فدرال ابراز رضایت کرده­‌اند.

نظرسنجی گالوپ

بر اساس نظر آمریکایی­‌ها در مجموع، اوباما تنها در یک حوزه عملکردی مثبت داشته است و در بقیه هشت حوزه مورد سوال، درصد نارضایتی از عملکرد اوباما از درصد رضایتمندی بالاتر بوده است.

می­‌توان گفت نگاه آمریکایی­‌ها به عملکرد اوباما بر اساس گرایش حزبی شدیدا حالت قطبی­‌شدگی دارد و در حالی که دموکرات‌‌ها رضایت بالایی از عملکرد اوباما دارند از سوی دیگر جمهوری­‌خواهان رضایت پایینی از عملکرد اوبامای دموکرات دارند.

اختلاف درصد رضایتمندی از عملکرد اوباما در میان جمهوری­‌خواهان و دموکرات­‌ها در موضوع کسری بودجه دولت فدرال 53 درصد است، این به این معنا است که در حالی 61 درصد دموکرات­‌ها از عملکرد اوباما در موضوع کسری بودجه رضایت دارند، در کمپ مقابل تنها 7 درصد جمهوری­‌خواهان از عملکرد اوباما در این موضوع رضایت دارند.

نظرسنجی گالوپ

حوزه دیگر عملکرد اوباما که شاهد اختلاف شدید جمهوری­‌خواهان و دموکرات­‌ها است مسئله اقتصاد است که در آن، نظر جمهوری­‌خواهان با دموکرات­‌ها 65 درصد اختلاف دارد و در حالی 75 درصد دموکرات­‌ها از عملکرد اقتصادی اوباما رضایت دارند در کمپ مقابل تنها 10 درصد جمهوری­‌خواهان از عملکرد اقتصادی اوباما رضایت دارند.

درصد رضایتمندی مستقل­‌ها نیز به طور کلی درصدی میانه‌ درصد رضایتمندی جمهوری­‌خواهان و دموکرات­‌ها از عملکرد اوباما است و رئیس جمهور کنونی آمریکا تنها در یک حوزه (امنیت ملی) توانسته است درصد رضایتمندی بالای 50 درصد را در میان مستقل­‌ها کسب کند و در هشت حوزه دیگر رضایتمندی مستقل­‌ها از عملکرد اوباما زیر 50 درصد است.

نظرسنجی گالوپ

نتایج نظرسنجی گالوپ یک روز پیش از برگزاری "سخنرانی وضعیت کشور" اوباما برگزار منتشر شده است و به احتمال زیاد، اوباما در سخنرانی وضعیت کشور موضوعاتی را که آمریکایی­ها از آنها نارضایتی دارند، مطرح خواهد کرد و راه­‌حل­‌های پیشنهادی خود برای این مسائل مطرح خواهد کرد.

بر اساس نظرسنجی گالوپ در حال حاضر 65 درصد آمریکایی­‌های از عملکرد اوباما در زمینه بودجه فدرال نارضایتی دارند، از جمله دیگر درصد­های بالای نارضایتی از عملکرد اوباما وضعیت رابطه رژیم صهیونیستی با فلسطین (%55)، وضعیت اقتصاد آمریکا (%60)، و مالیات­‌ها (%57) است.

کد خبر 201197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز