همشهری‌ آنلاین: رئیس جمهور در دیدار اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن امسال مثل همیشه با پیشرفت‌های روزافزون ایران همراه خواهد شد و آغاز پرشی جدید و تحولی عظیم در عرصه‌های مختلف خواهد بود.

fajr

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ آقای احمدی نژاد در این مراسم با تبریک میلاد باسعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) افزود: میلاد یگانه منجی عالم بشری فرصتی استثنایی برای تعالی همه انسان‌هاست و انقلاب اسلامی نیز اقدامی الهی و نشأت گرفته از آموزه‌های دینی پیامبر اسلام(ص) بود که به گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران واقعاً انفجار نور بود.

وی انقلاب اسلامی را نه یک کار سیاسی، بلکه بازگشت انسان به حقیقت متعالی خویش دانست که متعلق به همه انسانهای آزاده است.

رئیس جمهور با اشاره به تحولات روزافزون ملت ایران در سال‌های پس از انقلاب خاطرنشان کرد: فلسفه تکرار دهه فجر یادآوری و نشان دادن مسیر اصلی انقلاب و آرمانهای امام عزیز امت است.

وی با اشاره به تحولات جهانی و بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای مختلف افزود: جهان هم اکنون در دوره سالهای 55 و 56 ایران است و به زودی شاهد طوفان نجات‌بخش انسانی خواهیم بود که آرمان عدالت‌خواهی و حرکت در مسیر انبیای الهی سرلوحه آن است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه مستکبران در این شرایط در تقلا هستند تا انرژی مردم را به سمت منافع خود تغییر جهت دهند، گفت: حرکت عظیم ملت ایران در سال 57 و سالهای قبل از آن نقش برجسته‌ای در حرکتهای ضداستبدادی و ضداستکباری مردم جهان دارد.

وی افزود: هرچند شیاطین به دنبال ایجاد تقابل میان انسانها با دینهای مختلف هستند اما ملتهای جهان راه عزت‌آفرین خود را پیدا کرده‌اند.

رئیس‌جمهور، انقلاب اسلامی را نه یک کار سیاسی،‌ بلکه حرکتی از جنس کار انبیای الهی و بازگشت انسان به حقیقت متعالی خویش دانست که متعلق به همه انسانهای آزاده است.

به گزارش خبرنگار ما؛ آقای احمدی‌نژاد در دیدار اعضای ستاد دهه فجر در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری، با تبریک فرارسیدن 17 ربیع‌الاول، سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین دهه فجر، در بخشی از سخنان خود به هدف خلقت انسان اشاره کرد و گفت: خداوند برای انسان یک فرصت استثنایی برای رشد و کمال قرار داده است تا با اختیار خود و آزادانه، مسیر رشد و تعالی را طی کند و خود را تا خود خدا بالا بکشد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را در کانون هستی قرار داد و لوازم کمال آن را نیز فراهم کرد افزود: خداوند پیامبران را هم برای هدایت انسان و حرکت او در مسیر کمال فرستاد تا در حقیقت انسانها شکوفا شوند و مسیر کمال را طی کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روح انسان روح لطیفی است و میل به آسمان دارد و اگر وابستگیها قطع شود می‌تواند به سمت بالا حرکت کند.

وی افزود: همه مشکلات بشر به خاطر چسبیدن به تعلقات زمینی است، این خودخواهیها و ناجوانمردیهایی که گاه می‌بینیم به خاطر این است که انسانها به زمین چسبیده‌اند و اگر این وابستگیها برطرف شود، وضع به گونه دیگری خواهد بود.

آقای احمدی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی که در ایران اتفاق افتاد، حرکتی از جنس کار انبیای الهی بود گفت: این انقلاب یک کار سیاسی نبود که یک گروه علیه دیگری قیام کند تا حکومت را به دست گیرد یا اینکه یک طبقه‌ای قیام کند تا طبقه دیگری را کنار بگذارد و حاکم شود یا به معنای تغییر صرف یک نظام حکومتی نبود، انقلاب اسلامی در واقع بازگشت انسان به حقیقت خود بود و به همین خاطر متلعق به هیچ طبقه،‌گروه و فردی نیست.

وی به جایگاه والای امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام راحل نیز تأکید می‌کردند که من کسی نیستم و این انقلاب انفجار نور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این انقلاب برای همه قشرها بود و گروههای مختلف در پیروزی آن نقش داشتند، گفت: باید هر سال دهه فجر ما نسبت به سالهای قبل متفاوت باشد، نه فقط از لحاظ قالب، بلکه به لحاظ نقطه‌ای که در آن قرار می‌گیریم.

وی افزود: در واقع باید احساس کنیم که در مرتبه بالاتری از معنویت، درک ‌حقیقت انسان و تلاش برای عدالت نسبت به سال قبل قرار داریم و این به معنی آن است که جلو رفته‌ایم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به مردم است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من صاحب انقلاب و مالک آن هستم و هر دسته‌ای که فکر کند حق و مالکیت بیشتری درقبال انقلاب دارد، خود انقلاب او را پاک می‌کند، البته این انقلاب فقط متعلق به ملت ایران نیست، متعلق به بشر است.

وی افزود: نهضت امام خمینی (ره) در سال 1341 آغاز شد و آنچه جهان از انقلاب ما دید و در واقع اوج آن را دید، مربوط به سال 1357 است.

رئیس جمهور گفت: آیا در این مدت حرکت انقلابی ملت ایران متوقف بوده؟ نه توقفی نبوده است؛ از سال 41 که نهضت امام آغاز شد، مردم رشد کردند، اندیشه‌های آنها عوض شد و ما اوج انقلاب و حرکت آن را در سالهای 56 و 57 می‌بینیم و در طول این مدت اندیشه امام (ره) در دلها و جانها رشد کرد.

وی افزود: معتقدم که اکنون جهان در فاصله سالهای 1341 تا 1356 ایران به سر می‌برد یا به عبارتی در دوره سالهای 1354 و 1355 ایران است و به زودی به فضل الهی طوفان حرکت انسانها ایجاد می‌شود و تمام مناسبات حاکم در دنیا تغییر می‌کند که این ثمره کار 124 هزار پیامبر، پنج پیامبر اولی‌الامر، اوصیا و ائمه اطهار (ع) است و انقلاب اسلامی نیز در همان راستا یک جهشی ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور گفت: باور من این است که توده مردم در ایران به‌خصوص در کل جهان در حال حرکت سریعی هستند و این امر مشاهده می‌شود و استکبارگران نیز تلاش می‌کنند انرژی در حال آزاد شدن در عرصه جهانی را آن‌ طوری که می‌خواهند آزاد کنند، ولی فایده‌ای ندارد و در واقع طوفان نجات‌بخش و حرکت انسانها در راه است در راستای شکوفا شدن انسانها و روزی که تعصبات از بین برود و حقیقت انسان شکوفا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ‌اینکه ماموریت پیامبران از اول تا آخر یکی بود، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) در امتداد حضرت موسی و عیسی است، البته در مرتبه بالاتر و وارث عیسی و موسی است و پیامبران یک مأموریت داشتند و تقابلی نیست، ولی شیاطین سعی می‌کنند تقابل ایجاد کنند.

احمدی‌نژاد گفت: روزی که افراد جامعه بشری به این نتیجه برسند که با هم باشند، شیاطین را کنار می‌گذارند که جنس آنها از جنس اولیای الهی است و وابستگی ندارند و متعالی هستند و خیر و صلاح انسانها را می‌خواهند و این اندیشه‌ در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی متعلق به تمام افراد بشر است و همه باید در فضای جمهوری اسلامی احساس آزادی، کمال، شرف، عزت و شکوه کنند، اظهار امیدواری کرد که مراسم 22 بهمن ماه امسال با شکوهی هر چه بیشتر برگزار شود.

رئیس جمهور همچنین مراسم 22 بهمن را میثاق و عهدی با پیامبران الهی و امام عصر (عج) که تنها باقیمانده از سلاله پیامبران است خواند تا میثاقی باشد با امام زمان (عج) و نقطه‌ای برای جشن بالاتر.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و زارع رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی سخنانی بیان کردند.

در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

کد خبر 199387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز