گروه شهری: از شش سال پیش تاکنون پرداخت عوارض شهری توسط شهروندان به‌طور متوسط سالانه 37درصد رشد داشته است.

شهر

این سخنان معاون مالی و اداری شهرداری تهران است که روز گذشته پیش از آنکه در مراسم قرعه‌کشی شهروندان خوش‌حساب در پرداخت بموقع عوارض شرکت کند بیان کرد.حسین محمد پورزرندی درخصوص تأثیر جوایز خوش‌حسابی بر پرداخت بموقع عوارض شهری توسط شهروندان، اظهار کرد: براساس مقایسه‌ای که با سال‌های گذشته نسبت به زمانی که جوایز خوش‌حسابی لحاظ نشده بود صورت گرفته، درصدهای پرداخت عوارض توسط شهروندان پایین‌تر بوده اما در حال حاضر ما شاهد رشد سالانه بین 20 تا 50 درصدی در این زمینه هستیم که این نشان‌دهنده تأثیر مطلوب این اقدام است.

وی در ادامه با بیان اینکه جوایز خوش‌حسابی مشمول کسانی می‌شود که عوارض نوسازی کسب و پیشه و بهای مدیریت پسماند خود و بدهی معوقه را تا 15آبان‌ماه پرداخت کنند، عنوان کرد: برای جمع عوارض نوسازی، پسماند و کسب و پیشه هزار میلیارد تومان فیش صادر شده است که عمدتا در سال‌های گذشته 30 تا 40 درصد آن وصول شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم بخشی از این مبلغ را امسال به شکل مطلوب وصول کنیم.

به گفته وی در سال86 تنها 35میلیارد تومان عوارض نوسازی از شهروندان دریافت شد. این رقم در سال87 به رقمی در حدود55.9میلیارد تومان رسید و در سال88 نیز 88.5 میلیارد تومان از شهروندان دریافت شد.پورزرندی با اشاره به رشد سالانه حدود 30درصدی اظهار داشت: در سال89 نیز مقدار عوارض دریافتی در حدود 106.5میلیارد تومان بوده که این رقم در سال90 به 129میلیارد تومان رسید. به گفته معاون مالی و اداری شهرداری تهران در سال‌جاری با توجه به سیاست تشویقی شهرداری تهران برای دریافت عوارض شهری تاکنون مبلغی در حدود147.7میلیارد تومان از شهروندان بابت عوارض شهری دریافت شده است که این رقم پرداخت شهروندانی بود که می‌خواستند در جوایز خوش‌حسابی شرکت کنند اگرنه تا پایان سال نیز همچنان در زمینه عوارض دریافتی خواهیم داشت.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب متمم بودجه شهرداری گفت: درآمدهای نقد و غیرنقد شهرداری امسال بیش از پیش‌بینی انجام شده محقق شده است و میزان درآمدهای پایدار شهرداری تا پایان سال به 37.5درصد می‌رسد.

وی در ادامه اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، امسال در مجموع درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری بیش از پیش‌بینی ابتدای سال محقق شده است. وی افزود: این تحقق درآمدها در بخش غیرنقد، 40درصد بیشتر از پیش‌بینی انجام شده بوده است.وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تحویل لایحه بودجه به شورای شهر افزود: در حال حاضر اقدامات لازم به این منظور در دست اقدام است و بودجه شهرداری تهران در سال92 در حدود بودجه سال‌جاری خواهد بود و افزایش قابل توجهی در بودجه شهرداری صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 197848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز