گروه حوادث: دو برادر سابقه دار با همدستی برادرزاده‌های خود باند سرقت تشکیل داده و به مغازه‌های فرش فروشی دستبرد می‌زدند.

دستبرد عموها و برادرزاده‌ها به مغازه‌های فرش‌فروشی


12آذر‌ماه سال‌جاری شخصی به کلانتری 104عباس آباد رفت و اعلام کرد که شب گذشته مغازه فرش فروشی‌اش در خیابان ولیعصر مورد دستبرد قرار گرفته و چندین تخته فرش و تابلو فرش از آنجا به سرقت رفته است.

با اظهارات این مرد، تیمی از مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به پرونده را آغاز کردند و در ادامه تحقیقات مشخص شد که سرقت‌های مشابه دیگری نیز در دیگر مناطق تهران رخ داده است. کارآگاهان به تحقیق از مالباخته‌ها پرداختند که یکی از آنها گفت: شب حادثه سارقان به مغازه‌ام واقع در خیابان شریعتی حمله کردند. درحالی‌که مغازه‌ام نگهبان دارد، آنها وارد آنجا شده و دست و پای نگهبان را بستند و او را در گوشه‌ای از مغازه حبس کردند. سپس دست به سرقت ده‌ها تخته فرش و تابلوفرش به ارزش 150میلیون تومان زده و پا به فرار گذاشتند.

کارآگاهان که با دزدانی خشن روبه‌رو بودند در ادامه تحقیقات به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته برخی از مغازه‌هایی پرداختند که هدف سرقت قرار گرفته بودند. در این میان تصویری از چهره دو نفر از سارقان به‌دست آمد و مأموران با بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، دریافتند آنها دو برادر هستند که پیش از این نیز به اتهام سرقت منزل و مغازه‌ها به‌ویژه فرش فروشی‌ها دستگیرشده و به زندان افتاده بودند. این دو برادر سابقه دار آخرین‌بار در سال88دستگیر شده بودند و پس از گذشت مدت کوتاهی هر کدام با وثیقه یک میلیاردتومانی از زندان آزاد شده و مجددا سرقت‌های خود را از سر گرفته بودند.

خودروهای مدل بالا

بعد از شناسایی این دو برادر، کارآگاهان اقدامات اطلاعاتی خود را برای یافتن ردی از آنها آغاز کردند. گرچه متهمان بعد از آزادی از زندان محل زندگی‌شان را تغییر داده بودند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها با همدستی دو برادرزاده خود یک باند چهارنفره تشکیل داده و با استفاده از خودروی‌ مدل بالای زانتیا و ماکسیما اقدام به سرقت از مغازه‌های فرش و تابلوفرش فروشی می‌کنند. کارآگاهان که سرنخ‌های خوبی از اعضای باند به‌دست آورده بودند در ادامه توانستند مخفیگاه جدید متهمان را در شهرستان کرج شناسایی کنند. 17دی‌ماه سال‌جاری وقتی مأموران متوجه شدند که هر چهار عضو باند در این محل حضور دارند، در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان ده‌ها تخته فرش و دیگر اموال سرقتی ازجمله لوازم خانگی، لپ تاپ، دوربین فیلمبرداری، پرینتر و مقدار زیادی لباس که از مغازه‌های لباس فروشی سرقت شده بود کشف شد.

سرهنگ حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: متهمان بعد از دستگیری به سرقت از مغازه‌ها اعتراف کرده و مدعی شدند که اموال مسروقه را در اختیار یک مالخر قرار می‌دادند تا آنها را بفروشد. وی ادامه داد: با اطلاعاتی که آنها در اختیار پلیس قرار داده بودند خریدار اموال مسروقه در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر شد و کارآگاهان در مخفیگاه وی مقدار زیادی از اموال مسروقه را کشف کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف تهران قرار قانونی لازم از سوی قاضی پرونده برای آنها صادرشده و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 197594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز