گروه حوادث: کارمند یک پمپ بنزین در خیابان پاسداران تهران که با همدستی یکی از سارقان سابقه دار اقدام به طراحی سرقتی ساختگی از محل کارش کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

سرقت

ساعت 4:45 صبح 22آذرماه مأموران پلیس در جریان یک مورد زورگیری در پمپ بنزینی واقع در خیابان پاسداران قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. پس از حضور ماموران، مردی به نام محمد مدعی شد که لحظاتی پیش فردی با خودروی سمند نقره‌ای رنگش پمپ بنزین را زیرنظر گرفته و هنگامی که کارگر پمپ بنزین برای قرار دادن پول‌ها در صندوق به داخل دفتر جایگاه مراجعه کرده، راننده سمند از پشت سر وارد شده و پس از وارد کردن ضربه‌ای به وسیله آجر به سر کارگر و بیهوش کردن وی اقدام به سرقت 9میلیون تومان پول‌های وی کرده و متواری شده است.

با کسب این اطلاعات پرونده‌ای با عنوان زورگیری تشکیل و برای بررسی بیشتر به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارسال شد. زمانی که افسر پرونده برای بررسی صحنه سرقت سرگرم تماشای فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته پمپ بنزین بود متوجه شد که صحنه سرقت مشکوک است و به‌نظر ساختگی می‌آید.

بنابراین کارگر پمپ بنزین برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی احضار شد و وقتی نتوانست در برابر سوالات مأموران پاسخ قانع کننده‌ای ارائه دهد، مجبور به اعتراف شد. او گفت که از مدتی قبل با همدستی یک‌سارق حرفه‌ای نقشه این سرقت را طراحی کرده بود. طبق نقشه‌ای که آنها کشیده بودند، قرار بود وقتی کارگر جوان با جمع‌آوری پول‌ها آنها را به گاوصندوق داخل دفتر منتقل کند، سارق حرفه‌ای از پشت سر به او نزدیک شده و درحالی‌که وانمود می‌کند ضربه محکمی به وی زده، او را نقش زمین کند و پول‌ها را به سرقت ببرد.

آنها می‌بایست این نقشه را طوری عملی کنند که شاهدان تصور کنند زورگیری رخ داده‌است. با مشخص شدن این موضوع سارق سابقه دار طی یک قرار صوری در شهرک اندیشه به دام پلیس افتاد و وی نیز دستگیر شد. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در بازرسی مخفیگاه سارق سابقه دار 49میلیون ریال وجه نقد سرقتی کشف شد و متهمان بعد از اعتراف صریح به این سرقت ساختگی با قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

کد خبر 195249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز