گروه حوادث: سه زن جوان که با ورود به طلافروشی و با روشی شبیه تردستی دست به سرقت می‌زدند باورشان نمی‌شد که روزی توسط یکی از مالباختگان دستگیر شوند.

حوادث

نخستین روز خرداد سال گذشته، دو زن جوان به یک مغازه طلافروشی در جنوب تهران رفتند و مدعی شدند که قصد خرید طلا دارند. آنها بعد از دیدن طلاها، از صاحب مغازه خواستند چند سرویس به آنها نشان دهد و بعد درحالی‌که مشغول حرف زدن و آزمایش کردن طلاها بودند، گفتند که از تعدادی از آنها خوششان آمده و به‌زودی برای خرید برمی‌گردند. وقتی دو زن جوان آنجا را ترک کردند صاحب مغازه سرگرم چیدن طلاها پشت ویترین شد که پی برد تعدادی از گردنبندها ناپدید شده است.

آنجا بود که به یاد حرکات مشکوک دو مشتری جوانش افتاد و فهمید زمانی که آنها مشغول امتحان کردن طلاها بودند، تعدادی از گردنبندها را سرقت کرده‌اند. با شکایت این مرد تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. مأموران در نخستین اقدام به بررسی فیلم ضبط شده در دوربین‌مداربسته طلافروشی پرداختند و پی به شگرد دو زن جوان برای سرقت طلاها بردند.

شواهد از این حکایت داشت که یکی از زنان زمانی که سرگرم صحبت با مرد طلافروش بوده، حواس وی را پرت کرده و این فرصت را به‌وجود آورده تا همدستش که مقابل آینه در حال امتحان کردن گردنبندها بوده با روشی شبیه تردستی، تعدادی از آنها را در لباس‌هایش مخفی و سرقت کرده است. با مشخص‌شدن این موضوع، دستور بازداشت دو سارق حرفه‌ای صادر و تصاویر آنها در روزنامه‌ها نیز منتشر شد اما تا یک سال بعد، هیچ ردی از دزدان به‌دست نیامده بود.

دستگیری اتفاقی

درحالی‌که انتشار عکس دزدان در روزنامه‌ها باعث شده بود شاکیان دیگری نیز آنها را شناسایی و با حضور در اداره آگاهی از این دو زن شکایت کنند، جست‌وجوها برای یافتن آنها ادامه یافت. بیش از یک سال از نخستین شکایت گذشته بود که یکی از مالباختگان هنگامی که از خیابانی در منطقه مسعودیه می‌گذشت، چشمش به دو زن جوان در یک مغازه کفش فروشی افتاد. او هر دوی آنها را شناخت و متوجه شد که این دو زن، همان‌هایی هستند که مدتی قبل به‌عنوان مشتری وارد طلافروشی‌اش شده و با روشی شبیه تردستی دست به سرقت تعدادی از طلاها زده بودند. مرد جوان بلافاصله با 110تماس گرفت و دقایقی بعد وقتی مأموران در محل حاضر شدند و دو خواهر جوان را که ساناز و سالومه نام دارند دستگیر کردند.

دخترخاله سارق

درحالی‌که متهمان منکر هرگونه سرقت بودند مأموران بازجویی از آنها را شروع کردند و متهمان وقتی تصاویر خود را هنگام سرقت از طلافروشی‌های مختلف دیدند، لب به اعتراف گشودند. در این میان ساناز به سرقت‌های مشابه دیگر در مناطق مختلف تهران اعتراف و دختر خاله خود به نام شبنم 24ساله را به‌عنوان دیگر همدستش معرفی کرد. طولی نکشید که مأموران با حضور در محل زندگی شبنم، او را نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. سرهنگ غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 195110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز