گروه اقتصادی: یک هفته پس از برکناری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت به گمرک دستور داد تا سریع‌تر داروهای وارداتی را ترخیص کند و گمرک هم دستور جدید دولت برای ترخیص سریع دارو و تجهیزات پزشکی را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

گمرک می‌گوید: دستور جدید ترخیص فوری داروها و تجهیزات پزشکی وارداتی به‌دلیل اهمیت و حیاتی‌بودن بسیاری از داروها و تجهیزات مورد نیاز پزشکی، صادر شده است. نه دولت و نه گمرک توضیح نمی‌دهند که اگر این مسئله حیاتی و دارای اهمیت بوده چرا در زمان صدارت مرضیه وحید دستجردی، از سوی مسئولان درک نشده بود. در این دستور که مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران آن را ابلاغ کرده، آمده است:

انجام تشریفات گمرکی این قبیل کالاها در اولویت قرار گرفته و تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از بروز هرگونه وقفه و تسریع در ترخیص آنها اندیشیده شود. صدور دستور ترخیص فوری داروهای وارداتی تنها شش ساعت پس از انتصاب سرپرست جدید وزارتخانه یادشده صورت گرفت اما مشخص نیست که مشکل تخصیص و انتقال ارز کالاهای ترخیص شده حل شده است یا شرکت‌های واردکننده دارو برای دریافت ارز و انتقال آن حالاحالاها باید منتظر بمانند.

کد خبر 196525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز