یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفان دولت روسیه روز یکشنبه 15 آوریل(26 فروردین) راه پیمایی اعتراض آمیزی را در شهر سن پترزبورگ برگزار خواهند کرد.

به گزارش بی بی سی، این تظاهرات قرار است یک روز پس از راهپیمایی نافرجامی که به دستگیری بیش 170 نفر در میدان پوشکین مسکو انجامید، برپا شود.

اولگا کرنوسوا رهبر جبهه اتحاد مدنی(حزبی که گری کاسپاروف ریاست آن را به عهده دارد) درباره تظاهرات روز یکشنبه در دومین شهر روسیه ادعا کرد: پس از آنچه مقامات مسکو ومقامات دولتی روسیه در پایتخت انجام دادند، تصور می‌کنم مردم بیشتری در تظاهرات روز یکشنبه در سن پترزبورگ حضور پیدا کنند.

سازماندهنگان این تظاهرات هنوز تصمیم نگرفته‌اند که این تظاهرات را در خیابان اصلی سن پترزبورگ برگزار کنند و هنوز برسر تعیین مسیر اصلی تظاهرات مردد به نظر می‌رسند.

انتظار می‌رود پلیس در مناطق و در میدانی که تصور می‌شود تظاهرات در آنجا برگزار شود، حضور پیدا کند و از انجام تظاهرات جلوگیری کند.

روز شنبه 14 آوریل و به منظور جلوگیری از تظاهرات ضد دولتی 9 هزار نیروی پلیس به مسکو اعزام شدند.

در جریان تظاهرات در میدان پوشکین مسکو که به دستگیری تعداد زیادی از مردم و خبرنگاران انجامید گری کاسپاروف قهرمان شطرنج جهان و رییس جبهه اتحاد مدنی نیز دستگیر شد، او اما پس از پرداخت 40 دلار به دفتر نظم عمومی و سپری کردن چندین ساعت در بازداشتگاه آزاد شد.

کد خبر 19622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز