همشهری آنلاین: کره شمالی روز جمعه گزارش‌هایی را که درباره بازداشت یک تبعه آمریکایی منتشر شده است، تایید کرد.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، خبرگزاری دولتی KCNA اعلام کرد پائه جون هو (Pae Jun Ho) روز سوم نوامبر به عنوان گردشگر به کره شمالی سفر کرد، اما مرتکب "جرم" شده است.

بر اساس این گزارش، پائه به جرم خود اعتراف کرده، اما جزییاتی از این جرم منتشر نشده است.

وزارت امور خارجه آمریکا 11 سپتامبر از بازداشت یکی از اتباعش مطلع شده بود، اما هویت او را اعلام نکرده بود.

این خبرگزاری ادامه داد، پائه روز جمعه با نمایندگان سفارت سوئد ملاقات کرد. به دلیل آنکه کره شمالی و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند، سوئد در کره شمالی امور کنسولی اتباع آمریکایی را انجام می دهد. مجله "کوکمین ایلبو (Kookmin Ilbo)" چاپ کره جنوبی نوشت که پائه 44 ساله مدیر گردشگری است. بر اساس این گزارش، پائه با گردشگرانی به کره شمالی سفر کرده بود که یکی از آنها یک هارد دیسک حاوی اطلاعات حساس با خود همراه داشت.

در گذشته، بارها اتباع آمریکایی در کره شمالی بازداشت شده‌اند و پس از مذاکرات در سطح بالا با نمایندگان آمریکایی آزاد شده‌ند. از جمله این موارد می‌توان به سفر سال 2010 جیمی کارتر، رییس جمهور اسبق آمریکا به این کشور اشاره کرد که موجب آزادی آییالون مالی گومز (Aijalon Mahli Gomes)، شهروند آمریکایی شد که به هشت سال کار اجباری محکوم شده بود. وی متهم بود به شکل غیرقانونی به کره شمالی سفر کرده است. یک سال پیش از آن هم بیل کلینتون، رییس جمهور اسبق آمریکا برای ماموریت مشابهی بابت آزادی دو خبرنگار آمریکایی به این کشور سفر کرد. آنها هم متهم به عبور غیرقانونی از مرز کره شمالی شده بودند.

کد خبر 195096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز