جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: هادی ساعی عضو جدید شورای سوم تهران بزرگترین آسیب برای مدیران شهری در کلانشهرها را نداشتن فرصت مناسب برای تحقق برنامه‌هایشان دانست.

وی گفت: شاید این بزرگترین جفا به مردم شهرهای بزرگ باشد که فرصت خدمت از مدیران آن گرفته شده و فرصت لازم برای اجرای برنامه های کلان به مدیران شهری داده نشده است. این بزرگترین آسیبی است که پیش روی مدیریت کلان شهری در طول سالهای گذشته بوده است.

هادی ساعی با اعلام اینکه شورای سوم از سلایق مختلف تشکیل شده است گفت: بی تردید شهردار آینده باید نهایت هماهنگی با هر سه جریان شورای سوم را داشته باشد، بدور از هر گونه جناح گرایی، شورا و بدنه کارشناسی آن را بپذیرد. این عضو شورای سوم  با بیان اینکه تا هنگامی که شورای شهر سوم تشکیل نشود نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد تعیین شهردار جدید کرد گفت: مسلما اعضاء شورای سوم وظیفه دارند تا پس از بررسی عملکرد شهردار فعلی و قضاوت در مورد آن راجع به آینده مدیریت شهری تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به نگاه مثبت مردم نسبت به مدیریت فعلی شهرداری تهران گفت: بی تردید شورای سوم با توجه به دیدگاه مردم به اتخاذ تصمیم در این باره اقدام خواهد کرد و آنچه برای این شورا دارای اهمیت است نظر مردم است.

وی در پایان از حفظ منافع مردم به عنوان اولین اولویت خود یاد کرد و اظهار داشت: اعضاء محترم شورای سوم مسلما تصمیمی خردمندانه در این باره اتخاذ خواهند کرد.

اهمیت نقطه نظرات کارشناسی

حسن بیادی دیگر منتخب شورای سوم و نائب رئیس فعلی شورای شهر تهران نیز، پیش از این  با بیان این که 3 نوع دیدگاه نسبت به انتخاب شهردار وجود دارد، تصریح کرد: عده‌ای معتقدند که باید گزینه‌های جدید مورد بررسی قرار گیرد، عده‌ای معتقدند که شهردار فعلی با ایجاد اصلاحاتی در ساختار مدیریتی به فعالیت خود ادامه دهد و عده‌ای دیگر نیز معتقدند که شهردار فعلی نیز در کنار گزینه‌های جدید باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در خصوص نوع نگرش خود در بین دیدگاه‌‌های مذکور گفت: به اعتقاد من فعالیت آقای قالیباف طی یک‌سال و نیم گذشته مثبت بوده است و ایشان می‌توانند با ایجاد اصلاحاتی همچنان به مدیریت خود در شهرداری ادامه دهند.

منتخب شورای سوم تهران با تأکید بر این که اگر نقادی نباشد، سیستم‌ها به انحراف می‌روند، خاطرنشان کرد: آستانه انتقادپذیری یک مدیر خوب باید بالا باشد.

بیادی که از چهره‌های شاخص شورای شهر تهران است، در خصوص تعداد کاندیداهای مطرح شده برای احراز پست شهردار، گفت: در جلساتی که میان منتخبان دور سوم برگزار شد، هنوز فردی به عنوان شهردار از سوی هیچ یک از اعضا پیشنهاد نشده است چرا که هنوز در مرحله بررسی روش‌ها و معیارهای انتخاب شهردار هستیم.

بیادی در مورد زمان تصمیم گیری درباره شهردار تهران  با بیان این که گمان می‌کنم در ماه اول برای انتخاب شهردار تهران به اجماع برسیم، تأکید کرد: به دنبال انتخاب شهردار بر اساس نقطه نظرات کارشناسی هستیم.

تعامل شهردار و شورا

خسرو دانشجو در مورد انتخاب شهردار جدید تهران در شورای سوم گفت که از جلسه آینده اعضا بر روی کاندیداهایی که مطرح است رایزنی خواهند کرد و به اعتقاد من بررسی جزئیات معیارهای تعیین شده ضروری است.

این عضو شورای سوم افزود: به عنوان مثال اعضا در رابطه با تعامل شهردار با اعضای شورا خیلی تاکید دارند اما باید دقیقا مشخص شود که تعامل با شورا یعنی چه و اگر با فرد مشخصی به عنوان شهردار تهران صحبت شد دقیقا مشخص باشد که چه چیزی از او در ارتباط با تعامل با شورا می خواهیم. به همین دلیل قبل از این که مصادیق مورد بررسی قرار گیرد، معیارها نیازمند بحث و بررسی بیشتری است.

عضو دور دوم شورای شهر تهران در خصوص معیارهایی که اعضا به اجماع رسیده اند، تصریح کرد: شهردار آتی باید فردی متخصص و متعهد در بحث مدیریت شهری، مردمی، دارای روحیه کاری بالا، پرکار و تلاشگر باشد و شهرداری را به عنوان یک جایگاه و پلکان ترقی سیاسی در نظر نداشته باشد بلکه به عنوان یک جایگاه خدمتی در ذهن خود متصور باشد.

دانشجو  گفت: خوشبختانه اعضای منتخب شورای سوم پیرامون ویژگی‌های شهردار بسیار هم نظر هستند و باهم اختلاف نظری ندارند.

کد خبر 19503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز