سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با 436 واحد افزایش معادل 1.3 درصد رشد کرد و به 35 هزار و 106 واحد رسید.

 در دادوستد‌های روز گذشته شرکت‌های فولاد مبارکه‌اصفهان، گل‌گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و افزایش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 200واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشت.

‌ ‌صف‌های خرید سنگین‌تر شد

در مبادلات روز گذشته حجم تقاضا برای خرید سهام افزایش یافت و بسیاری از شرکت‌ها با صف خرید سهام مواجه شدند؛ به‌طوری که حجم صف خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان با ثبت 141تقاضا به شش میلیون و 500 هزار سهم و صف خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ثبت 516تقاضا به 48میلیون سهم رسید. حجم تقاضا برای خرید سهام شرکت مخابرات هم در پایان مبادلات به 27میلیون سهم رسید.

‌قیمت وام مسکن به 56 هزار تومان رسید

پس از یک دوره نزول از چند روز گذشته قیمت وام مسکن در فرابورس شروع به صعود کرد و در دادوستد‌های روز گذشته قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن آبان 91 به 56 هزار تومان رسید. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید 40 برگ اوراق تسهیلات مسکن از امتیاز وام 20میلیون تومانی مسکن برخوردار شوند.

معامله 25هزار تن گوگرد کلوخه در تالار صادراتی بورس کالا‌

در مبادلات روز گذشته 25هزار تن گوگرد کلوخه شرکت پالایش نفت بندرعباس با قیمت 117دلار در هر تن در بورس کالای ایران معامله شد. دیروز در تالار صادراتی بورس کالا، 25هزار تن گوگرد کلوخه شرکت پالایش نفت بندرعباس عرضه شده بود که کل این کالا به ارزش 2/2میلیون دلار به فروش رفت. در این روز همچنین در تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی، 9959تن انواع مواد پلیمری شرکت‌های پتروشیمی اروند، بندرامام، پلی نار، تبریز، تندگویان، جم، شازند، غدیر، مهر، پلی پروپیلن جم و نوید زرشیمی به ارزش بیش از 361میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت. در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز 55هزار تن تختال C شرکت فولاد خوزستان به قیمت 12هزار و 500ریال عرضه شده بود که کل آن معامله شد.

کد خبر 194851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز