گروه بورس: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان داد و ستدهای دیروز برای دهمین بار در سه‌‌ماه گذشته رکورد زد و وارد کانال 36هزار واحد شد.

به گزارش همشهری، در معاملات دیروز بازار اوراق بهادار، رشد قیمت سهام شرکت‌های پتروشیمی فناوران، فولاد خوزستان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی خارک موجبات عبور شاخص کل از مرز 36هزار واحد را فراهم آورد.منحنی شاخص کل بورس سال 91 را از خط 25هزار و 906واحد استارت زده بود و بلافاصله از مرز 26هزار واحد عبور کرد.

در 27فروردین ماه، شاخص از کانال 27هزار واحد هم گذشت اما در میانه اردیبهشت تا تیر‌ماه امسال روند حرکت بازار به‌گونه‌ای بود که شاخص به سطح 25هزار واحد برگشت و بازده بورس به صفر رسید. در 17مردادماه پایین‌ترین رقم شاخص در سال 91 ثبت شد و منحنی شاخص کل روی عدد 23هزار و 855واحد ایستاد اما با آغاز شهریور‌ماه ورق برگشت و شاخص ابتدا از مرز 25هزار واحد عبور کرد و در 25شهریور رکورد 26هزار واحد را هم شکست.

شاخص کل همزمان با شروع پاییز جانی دوباره گرفت و در دوم مهر‌ماه سقف 27هزار و 127واحد را تجربه کرد. سه روز بعد و در پنجم مهرماه رکورد دیگری برای شاخص به ثبت رسید و وارد کانال 28هزار واحد شد، دو روز بعد، در نهم مهرماه، شاخص کل مرز 29هزار واحد را هم پشت سر گذاشت. در روز آخر مهرماه، شاخص به کانال 30هزار واحد وارد شد. در ششم آبان‌ماه هم رقم شاخص 31هزار واحد شد. شاخص در هفتم آذر‌ماه وارد محدوده 32هزار واحد شد و در 12آذرماه به 33هزار واحد رسید.

در 26آذر‌ماه هم از مرز 34هزار واحد گذشت. شاخص کل بورس در روز بیست و هشتم آذرماه از مرز 35هزار واحد عبور کرد و در جریان دادوستدهای دیروز رقم 36هزار واحد را تجربه کرد. با رکوردزنی تازه شاخص بورس در نخستین روز کاری زمستان میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس طی سال 91به 40درصد رسید. طبق آمار عملکرد پاییز 91بازده سرمایه‌گذاری دربازارسهام به 34درصد رسید که از داغی بازار در سومین فصل سال حکایت داشت. حال با شروع فصل سرما سرمایه‌گذاران امیدوارند گرمی صعود همچنان دربورس تهران ادامه داشته باشد.

کد خبر 195240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز