دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا برای برطرف کردن هرگونه تردیدی درباره توانایی‌اش در شکستن رکورد بیشترین تعداد گل در یک سال که برای چهل سال در اختیار گرت مولر بود، تنها به 25 دقیقه زمان نیاز داشت.

به گزارش BBC، لیونل مسی ستاره تیم فوتبال بارسلونا روز گذشته در نیم ساعت اول بازی رئال بتیس و بارسلونا دو گل به ثمر رساند و با این‌کار تعداد گل‌های به ثمر رسانده طی یک سال را به 86 گل رساند و توانست رکورد چهل ساله گرد مولر، مهاجم سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ را بشکند.

گرد مولر در سال 1972 با به ثمر رساندن 85 گل به بهترین گلزن جهان تبدیل شد و روز گذشته مسی با ثبت دو گل دیگر به نام خودش،‌توانست تعداد گلهای یک سال خود را به 86 برساند،‌این درحالی‌است که وی به احتمال زیاد تا پایان سال جاری در سه بازی دیگر نیز حضور خواهد داشت.

مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا پیش از شکستن رکورد گرد مولر توانسته بود رکورد گلزنی تاریخ باشگاه بارسلونا را نیز بشکند. وی در طول فصل 2011-2012 توانسته 46 گل در لالیگا، 14 گل در لیگ قهرمانان اروپا، سه گل در سوپر لیگ اسپانیا، دو گل در جام حذفی اسپانیا، دو گل در جام جهانی و یگ گل در سوپر جام اروپا  به ثمر برساند.

گرد مولر در سال 1971 توانست طی 34 بازی 42 گل برای بایرن مونیخ به ثمر برساند، گل‌هایی که به بایرن مونیخ کمک کرد که در فصل 1971-1972 بوندس لیگا قهرمان شود. مولر به مدت چهل سال عنوان رکورددار گلزنی در یک فصل را در اختیار داشت.

کد خبر 193889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز