همشهری‌آنلاین: صادرکنندگانی که ارز خود را به نرخ مبادله ای در مرکز مبادلات ارزی عرضه کنند از جایزه و مشوق های صادراتی و معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: طبق سیاست‌های جدیدی که بانک مرکزی ابلاغ کرده است قرار شده بانک‌ها ارز صادرکنندگان را به نرخ مبادله‌ای خریداری کنند و اعلامیه خرید به آنها بدهند که براساس این اعلامیه می‌توانند از جایزه و مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.

صمد کریمی افزود: همچنین صادرکنندگان می‌توانند از درآمد ارزی خود برای واردات، سپرده گذاری و بازپرداخت تسهیلات ارزی استفاده کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: در این هفته خرید ارز بانک‌ها از اداره بین الملل بانک مرکزی رشد قابل توجهی داشته که نشان دهنده سرعت انتقال ارز در بانک کارگزار خارجی و در نهایت افزایش سرعت واردات است.

کریمی با بیان اینکه بطور میانگین 165 فقره ثبت سفارش روزانه در مرکز مبادلات پذیرفته می شود، افزود: تاکنون در مجموع برای بیش از 9 هزار و 710 ثبت سفارش، ارز اختصاص داده شده است.

وی گفت: تامین ارز مبادله ای برای واحدهای بزرگ نیز با هماهنگی وزارتخانه ها آغاز شده و نخستین گروه که درباره آنها مذاکره کرده ایم خودروسازها بوده‌اند.

کد خبر 193497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز