گروه اقتصادی: همزمان با اجازه ارائه ارز به نرخ مبادله‌ای برای 19قلم مصارف خدماتی از سوی بانک مرکزی، برخی شاغلان در بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های وابسته به دولت که بخشی از حقوق خود را به‌صورت ارزی دریافت می‌کنند، خواستار شفاف‌سازی‌ بانک مرکزی و تعیین تکلیف سریع برای دریافت حقوق خود شدند.

به گزارش همشهری، یک مقام بانک مرکزی از نشستی در بانک مرکزی برای تعیین تکلیف کسانی خبر داد که وضعیت دریافت ارز آنها هنوز مشخص نیست. صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: در نشست بانک مرکزی قرار است درخصوص وضعیت پرداخت‌های ارزی شاغلان در بخش‌های مختلف اقتصادی ازجمله ملوانان و شاغلان در شرکت‌هایی که تمام یا بخشی از حقوق آنها ارزی است، تصمیم‌گیری شود. او همچنین تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا مبنای پرداخت حقوق مربیان و بازیکنان شاغل در باشگاه‌های ورزشی هم روشن شود.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود که ارز پرداختی به خدمات بلاتکلیف همانند 19خدمات دیگر بر مبنای نرخ ارز مبادله‌ای یا مابازای ریالی آن انجام شود. سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور اعلام کرد: به دانشجویان غیربورسیه علاوه بر حداکثر ماهانه معادل 1000دلار هزینه اقامت، برای هر عضو خانواده نیز ماهانه حداکثر معادل 500دلار ارز تخصیص داده می‌شود. به گزارش ایسنا، صمدکریمی با بیان اینکه کماکان ارز دانشجویان بورسیه مورد تأیید وزارت علوم یا بیماران مورد تأیید وزارت بهداشت به نرخ مرجع است، یادآورشد: با تصمیماتی که بانک مرکزی درباره دانشجویان غیربورسیه (فوق‌لیسانس یا بالاتر) گرفته، مقررشده تأمین ارز آنها به نرخ مبادله‌ای باشد.

کد خبر 193457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز