همشهری‌آنلاین جان دیوید مک‌افی (John David McAfee) بنیانگذار شرکت مک‌افی غول آنتی ویروس‌های جهان در گواتمالا دستگیر شد او که محصولاتش بیشتر به خاطر آنتی ویروس مک‌افی شناخته شده است، از کشور بلیز گریخته بود.

John McAfee

این ثروتمند 67 ساله بنیانگذار شرکت مک‌افی که برنامه‌نویس هم هست پس از آنکه در مورد پرونده یک قتل به دادگاهی در بلیز، کشوری که طی پنج سال گذشته مقیم آن بوده است فراخوانده شد، پس از سه هفته بی‌خبری در مقابل دوربین‌های خبرنگاران در گواتمالا ظاهر شد تا به گفته وکیلش از مقامات این کشور تقاضای پناهندگی سیاسی کند.

اما او حالا در بازداشت پلیس گواتمالا است و توسط اینترپل بازجویی می‌شود

John McAfee

به گزارش یورونیوز این شهروند ایالات متحده آمریکا که متولد انگلیس است در مورد چرایی  اقدام خود و اتفاقات پیش آمده طی چند ماه اخیر گفت:

آزار و اذیت من توسط دولت بلیز طی چند ماه اخیر همواره ادامه داشته است. آنها تلاش کرده‌اند مرا به ارتکاب انواع و اقسام جرایم متهم کنند، از ماجرای تولید بدون مجوز داورهای آنتی بیوتیک گرفته تا استخدام محافظان شخصی و دستکاری اسناد شرکت و اخیرا هم قتل یکی از همسایه‌ها."

در حالیکه جان مک‌افی نبود امنیت جانی و سیاسی بودن اتهامات خود را دلیل عدم بازگشت خود به بلیز عنوان کرده است مقامات این کشور می‌گویند او را در ارتباط با پرونده تحقیقات قتل همسایه‌اش [یک مرد ۵۲ ساله به نام گرگوری ویانت فال(Gregory Viant Faull) شهروند تبعیدی آمریکایی] بعنوان"شخص ذینفع" و تنها برای پاسخ به سئوالاتی احضار کرده‌اند.

به گفته پلیس، مقتول اهل ایالت کالیفرنیای آمریکا بوده و در بلیز یک رستوران را اداره می‌کرده است. وی شنبه شب به ضرب گلوله به قتل رسیده است. وی پیش از مرگ خود از جان مک‌آفی شکایت کرده و او را به استفاده از اسلحه و خشونت متهم کرده بود. آخرین مشاجره این دو نفر درباره یک سگ بوده است.

گفته می شود مک‌افی در بلیز چهره‌ای مخدوش از خودش ترسیم کرده و نامش با نام باندهای قاچاق مواد مخدر و روسپیگری عجین شده است، اتهاماتی که او همواره آنها را رد کرده است. او چند کتاب هم در مورد یوگا نوشته است.

از دیگر سو به گزارش وب سایت روزنامه یواس‌ای تودی پلیس گواتمالا علت بازداشت او را ورود غیرقانونی به خاک این کشور اعلام کرده و گفته است او را به بلیز دیپورت خواهد کرد.

کد خبر 193488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز