دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت امنیتی Panda Security از انتشار نسخه رسمی و تکمیل شده نخستین ضدویروس ابری جهان خبر داد

به گزارش ایتنا، بنا بر اعلام این شرکت، نرم‌افزار Cloud Antivirus Pro، نسل کاملاً جدید و متحول شده نرم‌افزارهای امنیتی است که برای انجام فرآیندهای حفاظتی خود نیازی به منابع عملیاتی رایانه‌ها ندارند و بر مبنای فناوری محاسبات ابری عمل می‌کنند.

محاسبات ابری (Cloud Computing)، در اصطلاح به فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که بر مبنای اینترنت و با هدف میزبانی نرم‌افزارهای حجیم در سرورهای مبتنی بر وب و نیز ارائه خدمات سریع‌تر و ارزان‌تر به کاربران اینترنت، طراحی و تولید شده است.

بر این اساس، اغلب پردازش‌های عملیاتی در نرم‌افزار Panda Cloud Antivirus Pro، نه در رایانه‌های خانگی و شخصی، بلکه در سرورهای غول‌پیکر شرکت پاندا اجرا شده و بر روی این رایانه‌ها اعمال می‌شوند.

به روز رسانی این نرم‌افزار نیز به صورت مستمر، بی‌وقفه (real-time) و از طریق اتصال خودکار به پایگاه اطلاعات امنیتی پاندا انجام می‌شود. در این پایگاه اطلاعاتی عظیم، فرایندهای امنیتی مهمی چون کشف، تحلیل و پاکسازی ویروس‌های رایانه‌ای به سرعت و بر مبنای محاسبات ابری (in-the-cloud) اجرا می‌شوند.

هر دو نسخه تجاری و رایگان این نرم‌افزار شامل لایه‌های مختلف حفاظتی، نظیر ضدویروس، ضدهک، ضدروتکیت، حفاظت در حالت اتصال یا عدم اتصال به اینترنت و نیز انسداد پیشگیرانه کدهای اجرایی مشکوک هستند. اما قابلیت‌هایی چون تشخیص و توقیف فرآیندهای اجرایی نامطمئن، حفاظت از پورت‌های USB، ارتقای رایگان و خودکار به نسخه‌های جدیدتر و نیز امکان دریافت خدمات فنی و پشتیبانی به نسخه تجاری Cloud Antivirus Pro اضافه شده‌اند.

برخلاف ضدویروس‌های معمول و سنتی که بخش قابل توجهی از حافظه دیسک سخت و بویژه حافظه موقت (RAM) رایانه‌ها را اشغال می‌کنند، Cloud Antivirus Pro، با حجمی در حدود 20 مگابایت در رایانه‌های خانگی و شخصی نصب می‌شود و فرآیندهای اصلی حفاظت از اطلاعات کاربران، بلافاصله پس از نصب نرم‌افزار، از طریق اینترنت پیگیری و اجرا می‌شوند.

هر چند Panda Cloud Antivirus Pro، بر مبنای اینترنت و فناوری کاملاً آنلاین ابر عمل می‌کند، اما قابلیت‌های خود را در هنگام عدم اتصال به اینترنت و یا قطعی ناخواسته آن از دست نمی‌دهد. با این وجود، دسترسی به اینترنت جزء لازم و ضروری برای استفاده بهینه از این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

کارشناسان امنیتی مهمترین مزیت استفاده از ضدویروس‌های ابری را کاهش فوق‌العاده بار منفی در رایانه‌ها و در عین حال سرعت بخشیدن به روند کشف و پاکسازی ویروس‌های بسیار جدید می‌دانند. دانلود رایگان نرم‌افزار Cloud Antivirus Pro، از طریق مراجعه به پایگاه www.cloudantivirus.com امکانپذیر است.

کد خبر 109150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز