گروه حوادث: جوان زورگیر که در جریان سرقت از طعمه‌اش وی را به قتل رسانده و در یک‌قدمی مجازات مرگ قرار داشت، با بخشش خانواده قربانی از اعدام رهایی یافت.

حوادث

این حادثه 20دی‌ماه سال88 اتفاق افتاد. در آن زمان مأموران کلانتری صالح‌آباد در جریان مرگ پسر جوانی در بیمارستان قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آنها در نخستین اقدام به بازجویی از پسرعموی قربانی - که وی را به بیمارستان رسانده بود - پرداختند. وی در توضیح ماجرا گفت: من و پسرعمویم که علی نام داشت در حال برگشتن از محل کارمان بودیم که ناگهان سه نفر که سوار موتور بودند به سمت ما حمله کردند.

آنها با تهدید چاقو خواستند تا پول و موبایلمان را در اختیارشان قرار دهیم. من از ترس جانم پول و موبایلم را به آنها دادم اما پسرعمویم مقاومت کرد و حاضر نشد موبایلش را به زورگیران بدهد. در همین هنگام سارقی که چاقو در دستش بود، ضربه‌ای به پسرعمویم زد و بعد پا‌به فرار گذاشتند. وی ادامه داد: من هم فورا او را به بیمارستان رساندم اما تلاش پزشکان نتیجه‌ای نداد و وی به‌خاطر شدت جراحت جان باخت.

بعد از اظهارات این مرد تیمی از مأموران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. پسرعموی مقتول به چهره‌نگاری متهمان پرداخت اما بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها تازه کار هستند و هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارند. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت 26دی‌ماه 88شکایت دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد مرد جوانی در دام سه جوان زورگیر گرفتار شده است. این مرد به مأموران گفت: ساعتی قبل در حال رفتن به خانه‌ام بودم که ناگهان سه جوان که سوار بر موتور بودند به سمت من حمله کردند و با تهدید چاقو کیفم را به سرقت بردند. وی ادامه داد: من یکی از دزدان را می‌شناسم و می‌دانم که خانه‌اش کجاست.گفته‌های این مرد کافی بود تا تیم تحقیق موفق به دستگیری یکی از دزدان شود.

سرقت‌های سه بچه محل

جوان دستگیر شده شباهت زیادی به تصویر چهره نگاری شده یکی از دزدانی داشت که هنگام زورگیری مرتکب جنایت شده بودند. بنابراین بازجویی از وی آغاز شد و او علاوه بر زورگیری‌های سریالی به جنایت نیز اعتراف کرد. متهم گفت: چند‌ماه پیش با همدستی دو نفر از دوستانم که با هم در یک محل زندگی می‌کردیم نقشه زورگیری کشیدیم. شیوه مان این بود که سوار بر موتور می‌شدیم و بعد از شناسایی طعمه‌هایمان با تهدید چاقو دست به زورگیری می‌زدیم.

وی ادامه داد: در یکی از این سرقت‌ها یکی از همدستانم وقتی با مقاومت طعمه مان روبه‌رو شد با چاقو وی را به قتل رساند.به‌دنبال اعترافات این متهم دستگیر شده مأموران دو همدست وی را بازداشت کردند و در بین آنها قاتل 17ساله به جنایت اعتراف کرد. بعد از اعترافات متهم و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی و صدور حکم به شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم بعد از محاکمه به قصاص، زندان، 74ضربه شلاق و رد مال محکوم شد. این حکم به تأیید قضات شعبه 11دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم پیش روی قاضی جمشیدی، رئیس اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

رضایت

درحالی‌که مقدمات اجرای حکم فراهم شده بود و متهم در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، صبح شنبه پدر و مادر قربانی به دادسرای جنایی تهران رفتند و مقتول را بخشیدند. با رضایت خانواده مقتول، عامل جنایت از اعدام رهایی یافت و پرونده وی به دادگاه کیفری فرستاده شد تا متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کد خبر 193076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز