گروه حوادث: ماراتن محاکمه قدیمی‌ترین زن زندانی ایران پس از گذشت 19سال سرانجام به پایان رسید و قرار است قاضی دادگاه به‌زودی حکم این پرونده جنجالی را صادر کند.

حوادث

فاطمه که به قدیمی‌ترین زن زندانی ایران مشهور شده، روز گذشته برای چندمین‌بار به شعبه 105دادگاه شهرری منتقل شد تا پای میز محاکمه قرار بگیرد. او متهم است چند سال پیش مرد جوانی به نام مجید را به قتل رسانده اما خودش این اتهام را قبول ندارد. روز گذشته در جلسه محاکمه این زن، برادر مقتول به‌عنوان نماینده اولیای دم در دادگاه حضور داشت و درخواست کرد متهم قصاص شود.

نماینده دادستان نیز اتهام فاطمه را قتل عمد عنوان کرد و پس از آن آخرین شاهد پرونده در جایگاه حضور یافت تا پاسخگوی سؤالات قاضی خردمند باشد. این شاهد عروس سابق فاطمه است که وقتی مقابل قاضی قرار گرفت، گفت: زمانی که قتل رخ داد ما و خانواده فاطمه در یک ساختمان زندگی می‌کردیم. آنها طبقه بالا بودند و ما طبقه پایین. هنگام حادثه من چیزی ندیدم و نشنیدم و درست به‌خاطر ندارم که چه اتفاقی افتاد. من چیزی نمی‌دانم و ندیدم که چه‌کسی مجید را به قتل رساند.

اظهارات این زن در حالی بیان شد که در جلسات قبلی شاهدان دیگری در دادگاه حاضر شدند تا نسبت به گناهکار بودن فاطمه شهادت دهند. در این پرونده هشت شاهد وجود داشته که چهار نفر از آنها فوت شده‌اند و فقط چهار نفر دیگر باقی‌مانده‌اند. یکی از شاهدان نیز که برادر فاطمه است، از مدت‌ها قبل مجهول‌المکان است و کسی از او خبر ندارد.

سه شاهد باقیمانده نیز با حضور در دادگاه شهادت خود را بیان کردند و با شهادت آخرین شاهد، این دور از محاکمه قدیمی‌ترین زن زندانی ایران خاتمه یافت و قرار است قاضی دادگاه رأی نهایی پرونده را به‌زودی اعلام کند. براساس این گزارش قدیمی‌ترین زن زندانی ایران متهم است در تیرماه سال 72دوست همسرش را که مردی به نام مجید بود، به قتل رسانده است. او وقتی دستگیر شد در بازجویی‌ها گفت که مجید را با خوراندن دوغ مسموم به قتل رسانده اما این نخستین و آخرین باری بود که زن میانسال به جنایت اعتراف می‌کرد؛ چرا که پس از آن در همه جلسات دادگاه مدعی شد بی‌گناه است. پرونده او تا‌کنون چندین بار در دادگاه رسیدگی شده و هر بار حکم صادره از سوی دیوا‌ن‌عالی کشور نقض شده‌است.

کد خبر 191193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز