همشهری آنلاین: آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: مشکل آمریکا و غربی‌ها تنها حکومت بشار اسد نیست بلکه آنها با جبهه مقاومت مشکل دارند و غربی‌ها که سیلی محکمی از مقاومت اسلامی خورده‌اند، قصدشان شکست مقاومت است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پرتال جامع قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه چهارشنبه 8 آذر ماه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اوضاع کشور سوریه گفت: متاسفانه با دخالت‌های نابجای کشورهای غربی و سران نادان و جاهل برخی کشورهای عربی، اوضاع سوریه بغرنج شده و البته مقاومت ملی و همه‌جانبه‌ این کشور در مقابل تمام فشارها بویژه در برابر آمریکا، که برای سقوط بشار اسد بسیار عجله داشت تمام دشمنان این کشور را سردرگم کرده است.

رئیس دستگاه قضا، مقاومت سوریه در مقابل توطئه‌های خارجی را پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت دانست و تصمیم کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی برای ارسال سلاح به تروریست‌های این کشور را راه‌حلی «بسیار عجیب» توصیف و تاکید کرد:‌ بسیار عجیب است که کشورهای مدعی دموکراسی در برابر کشوری که حکومت مستقر دارد و سران آن حاضر به برگزاری انتخابات ولو به قیمت برکنار رفتن خود در انتخاباتی آزاد هستند، تصمیم به ارسال اسلحه می‌گیرند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها و غربی‌ها بخوبی می‌دانند سوریه از محورهای اصلی مقاومت است، افزود: مشکل آمریکا و غربی‌ها تنها حکومت بشار اسد نیست بلکه آنها با جبهه مقاومت مشکل دارند و غربی‌ها که سیلی محکمی از مقاومت اسلامی خورده‌اند، قصدشان شکست مقاومت است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به هم‌پیمانان عربی آمریکا اظهار کرد: کشورهای عربی هم باید بدانند که آمریکا و غربی‌ها به هیچ‌کدام از تعهدات خود پایبند نخواهند ماند.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: امیدواریم غربی‌ها به روش‌های مردم‌سالارانه تن بدهند و به دور از غوغاسالاری و جنگ‌افروزی بگذارند مردم سوریه خودشان، برای آینده تصمیم بگیرند، نه‌ این‌که از آن سوی دنیا و با کمک برخی کشورهای عربی مردم این کشور را به خاک و خون بکشند.

کد خبر 192669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز