همشهری آنلاین: دولت استرالیا تصمیم به دو برابر کردن تعداد نیرو‌های خود در افغانستان گرفته است.

به گزارش بی بی سی، با افزایش نیرو‌های استرالیایی در افغانستان نیرو‌های استرالیا در این کشور به 950 نفر خواهد رسید، در حال حاضر 550 سرباز استرالیایی تحت فرماندهی ناتو(سازمان پیمان اتلانتیک شمالی) در افغانستان خدمت می‌کنند.

جان هوارد نخست وزیر استرالیا ضمن اعلام خبر افزایش نیرو‌های استرالیایی در افغانستان گفت:بدون تلاش مضاعف قادر به پیروزی برابر شبه نظامیان(نیرو‌های طالبان) نخواهیم بود.او همچنین به مردم کشورش هشدار داد که آماده تلفات بیشتری در میان سربازان استرالیایی مستقر در افغانستان باشند.

هوارد همچنین افزود: از 400 نیروی اعزامی به افغانستان 300 نفر آن‌ها از نیرو‌های ویژه خواهند بود.

نخست وزیر استرالیا که از سیاستمداران محافظه کار این کشور محسوب می‌شود از کشور‌های اروپایی انتقاد کرد و اعلام کرد:آن‌ها ضمن اعزام نیرو به افغانستان برای ماموریت نیرو‌هایشان و نحوه فعالیت آن‌ها در این کشور محدودیت قائل می‌شوند.

هوارد اعلام کرد: تعداد نیرو‌های استرالیایی در افغانستان به 950 نفر خواهد رسید و احتمال دارد این میزان در اوسط سال 2007 به 1000 نفر برسد.

هاوارد افزود:300 نیروی ویژه به استان اوروزگان اعزام خواهند شد.اورزگان در جنوب شرق افغانستان قرار دارد واز جمله مراکز عمده استقرار شورشیان طالبان به حساب می‌آید.

اعزام نیرو‌های استرالیایی در شرایطی انجام خواهد گرفت که پیشتر نیرو‌های طالبان از انجام حملاتی گسترده علیه نیرو‌های تحت فرماندهی ناتو در  بهار وتابستان سال جاری خبر داده بودند.

خشونت بار ترین درگیری‌ها از زمان سقوط طالبان در سال 2001، در سال گذشته(2006) به وقوع پیوستند، گفته می‌شود در جریان درگیری‌های سال گذشته 4 هزار نفر کشته‌اند که یک چهارم آنان غیر نظامیان بوده‌اند.

کد خبر 19248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز