همشهری آنلاین: یکی از فرمانده ارشد طالبان در جریان حمله هوایی ناتو (سازمان پیمان اتلانتیک شمالی) در نزدیکی شهر موسی قلعه واقع در جنوب افغانستان کشته شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، یکی از نظامیان ارشد نیرو‌های ائتلاف تحت رهبری ناتو در افغانستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: این فرمانده ارشد طالبان به هنگام رانندگی مورد حمله هوایی قرار گرفت.

حدود 200 تن از نیرو‌های طالبان پنجشنبه گذشته شهر موسی قلعه را مورد حمله قرار دادند، آن‌ها پس از خلع سلاح پلیس محلی در مرکز شهر به غارت و چپاول پرداخته و سپس پرچم خود را در این منطقه برافراشتند.

در ماه اکتبر سال 2006 در شهر کوچک موسی قلعه قرار داد صلحی میان ریش سفیدان شهر و دولت استانی هلمند منعقد شد. براساس این قرار داد نیرو‌های ناتو، ارتش افغانستان و نیرو‌های وابسته به طالبان از ورود به منطقه‌ای که سه مایل با مرکز شهر فاصله دارد، منع شدند.

سخنگوی نیرو‌های ائتلاف تحت فرماندهی ناتو نیز با اشاره به این قرار داد گفت: این فرمانده طالبان با موفقت دولت افغانستان در درون این محدوده سه مایلی کشته شد.
او افزود: هیچکدام از نیرو‌های افغان و یا ناتو از طریق زمین به این حریم تجاوز نکردند.

در حالی که سخنگوی نیرو‌های ناتو تا کنون هویت فرد کشته شده را فاش نکرده است محمد ولی از اهالی موسی قلعه گفت: ملا غبدالغفور یکی از فرماندهان طالبان در حمله هوایی و در حالی که با کامیونی از دهی در نزدیکی موسی قلعه گذر می‌کرد، کشته شد.

کد خبر 14896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز