همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری مجموع شبکه آب‌های سطحی احداث شده در تهران به ۴۷۵ کیلومتر خواهد رسید و احداث ۲۲۵ کیلومتر دیگر، نیاز تهران را تامین می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: تاکنون ۴۳۵ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی شامل تونل، کانال و لوله گذاری در تهران احداث شده است که تا پایان سال و احداث ۴۰ کیلومتردیگر در قالب ۱۸ پروژه، این میزان تا ۴۷۵ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تهران نیازمند ۲۲۵ کیلومتر دیگر شبکه آب‌های سطحی است تا نیاز ۷۰۰ کیلومتری پایتخت به این شبکه تامین شود افزود: احداث حدود ۲۰۰ کیلومتر لوله، کانال و تونل جدید، هزینه‌های گزافی خواهد‌داشت و بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته در سال گذشته، این امر نیازمند اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: در سال جاری ۱۸ هزار و ۹۹۷ متر لوله، ۱۸ هزار و ۹۲۵متر تونل و ۱۲ هزار و ۳۱۰ متر کانال به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی تصریح کرد: تا سال ۷۲، شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی ۲۱۴ کیلومتر توسعه یافته بود که این میزان شامل ۴۲ کیلومتر تونل و ۱۷۲ کیلومتر کانال است. ازسال ۷۲ تا ۸۹ نیز ۲۲۱ کیلومتر دیگر شامل ۷۱ کیلومتر تونل، ۱۰۲ کیلومتر کانال و ۴۸ کیلومتر لوله گذاری به این شبکه افزوده شد.

کد خبر 186452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز