گروه محیط‌زیست: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی و پیمانکاران فعال حوزه پسماند در دومین جشنواره محیط‌زیست شهری گفت: سازمان مدیریت پسماند رویکردی ستادی و نظارتی دارد و حضور بخش خصوصی و پیمانکاران فعال این حوزه در جشنواره می‌تواند باعث آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این گروه‌ها شود.

پسماند - بازیافت

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره محیط‌زیست شهری، سیدمحمد فیاض با اشاره به محوریت مدیریت پسماند در دومین جشنواره محیط‌زیست شهری اضافه کرد: بخش خصوصی و پیمانکاران حوزه‌های مختلف در مسئله پسماند باید به جامعه شناسانده شوند و با ارائه دستاوردها و عملکردها و برنامه‌های خود در سطح شهر اطلاعاتی را به شهروندان منتقل کنند.

وی افزود: آشنایی با فرایند فعالیت در حوزه مدیریت پسماند در شهری به بزرگی تهران اهمیت فراوانی دارد و این امکان را برای شهروندان به‌وجود می‌آورد که با امکانات و داشته و داده‌های نرم افزاری و سخت افزارهای کسانی که فعالیت می‌کنند آشنا شوند.

به گفته فیاض، نمایش ماشین‌آلات و مخازن جمع‌آوری پسماندها و همینطور آگاهی بخشی به مردم در فرایند انتقال از تولید تا انبارهای پردازش، موضوعی است که می‌تواند برای شهروندان و حتی شرکت‌ها و گروه‌های فعال در عرصه بازیافت و مدیریت پسماند جالب و مورد استفاده باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه سازمان تحت مدیریتش سازمانی ستادی است گفت: حضور بخش خصوصی و پیمانکاران با برنامه‌های مشخص می‌تواند در دومین جشنواره محیط‌زیست شهری با محوریت پسماند مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: حضور بخش خصوصی می‌تواند فرصتی اقتصادی را برای فعالان عرصه بازیافت فراهم کند و با ایجاد فضایی مناسب می‌توان شاهد شکل‌گیری سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت پسماند برای بهتر و با کیفیت‌تر شدن خدمات در این بخش بود.

جمع‌آوری چند باره زباله برای حفظ سلامت شهروندان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه روزانه چند مرتبه زباله‌های شهر تهران جمع‌آوری می‌شود گفت: جمع‌آوری چند باره زباله شهر تهران ناشی از دغدغه‌ای بهداشتی و اهمیت سلامت شهر و شهروندان برای مدیریت شهری است.

محمد فیاض با اشاره به جمعیت بالا و مرکزیت تجاری و اقتصادی تهران گفت: این مسائل شهر تهران را با تولید انبوه زباله مواجه کرده و شهرداری تهران به‌عنوان نهادی خدماتی هزینه بالایی برای جمع‌آوری زباله متحمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از هفت‌هزار تن زباله در پایتخت تولید می‌شود تأکید کرد: اهمیت بهداشت شهر و سلامت شهروندان بیش از همه مسائل جانبی برای ما اهمیت دارد و همین مسئله باعث شده روزانه چندین بار زباله‌های سطح شهر جمع‌آوری شود اما متأسفانه همین خدمات توقع مردم را بالا برده و آنها فکر می‌کنند هر زمان زباله‌هایشان را بیرون بیاورند قابل جمع‌آوری است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه 15درصد زباله‌های تولیدی در تهران تفکیک شده است گفت: این رقم در حقیقت رقم قابل توجهی است اما کافی نیست و در مرکز نهایی انباشت زباله در کهریزک کارپردازش زباله انجام می‌شود که هدف از آن جداسازی زباله‌تر و خشک از همدیگر است. فیاض اظهار داشت: 35درصد زباله‌های تولید شده در تهران خشک است ولی زباله‌های‌تر که رقم بالایی را شامل می‌شود هزینه‌های بسیاری را برای شهرداری به‌دنبال دارد اما روند جدا‌سازی‌ آن در کهریزک انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگسازی در تفکیک زباله از مبدأ و همینطور رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله گفت: این موضوع باید از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگسازی شود چرا که گاهی دیده می‌شود با بی‌موقع خارج کردن زباله از سوی شهروندان حقوق همسایه‌های دیگر زیر پا گذاشته شده و این در فرهنگ ما پذیرفتنی نیست. برخی از شهروندان زباله‌های خود را از محل زندگی خود دور کرده و در مخزن‌های زباله در جلوی خانه دیگری در ساعتی غیراز ساعت تعیین شده رها می‌کنند. دومین جشنواره محیط‌زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند روز 15تا 19شهریور در بوستان ولایت واقع در منطقه 19شهرداری تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 182667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز