همشهری آنلاین: معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با اعلام ضوابط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد، گفت: دانشجویان تا 15 تیر ماه برای ارائه درخواست انتقال مهلت دارند.

محمود رضا اسفندیار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس بخشنامه ضوابط خاص انتقال دانشجویان فعلی شاغل به تحصیل در دوره‌های کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد به محل زندگی دائم خانواده آنها فقط یکبار برای متقاضیانی که تقاضای خود را تا 15 تیر ارائه کنند، قابل بررسی است، اظهارکرد: این بخشنامه شامل دانشجویان جدید الورود در مهر 1391 و بعد از آن نمی‌شود.

وی افزود: انتقال به شرط موفقیت دو ترم میهمانی دانشجویان فعلی مشغول به تحصیل در رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد نزدیک به محل زندگی دائم خانواده آنها شامل پدر و مادر یا همسر به استثنای انتقال به گروه 1 از جدول همطرازی، برای همان رشته و گرایش تحصیلی، در صورت عدم مشروطی در ترم‌های تحصیلی قبلی و موافقت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مبدا و مقصد و کسب معدل میانگین بالاتر از 17 از 20 در مدت دو نیمسال متوالی میهمانی و رضایت از عملکرد علمی و فرهنگی دانشجو و دایر بودن رشته و گرایش متقاضی در واحد دانشگاهی مقصد، بلامانع است.

وی تصریح کرد: البته در صورتیکه رشته و گرایش دانشجوی متقاضی در محل سکونت خانواده دانشجو دایر نباشد، دانشجو می‌تواند به شهرهای همجوار میهمان شود.

وی با اشاره به شرایط انتقالی برای دانشجویان دختر، اظهارکرد: دانشجویان دختری که موفق به کسب معدل میانگین بالاتر از 17 از 20 در مدت دو نیمسال متوالی میهمانی نشوند ولی معدل میانگین آنها بالاتر از 15 باشد، تا زمانیکه واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد از عملکرد علمی و فرهنگی آنها رضایت داشته و در هیچ ترمی مشروط نشوند، می‌توانند به صورت میهمان در واحد مقصد ادامه تحصیل دهند ولی مدرک تحصیلی آنها باید توسط واحد دانشگاهی مبدا صادر شود.

اسفندیار با تاکید بر اینکه در طول دوران میهمانی هزینه ثابت هر ترم باید به واحد دانشگاهی مبدا و هزینه متغیر واحدهای اخذ شده به واحد دانشگاهی مقصد پرداخت شود، خاطرنشان کرد: در بقیه موارد مقررات و قوانین مربوط به دانشجویان میهمان حاکم است، همچنین دیگر موارد آیین‌نامه مصوب نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دستور العمل اجرایی آن به قوت خود باقی و لازم الاجرا است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در خاتمه، گفت: دانشجوی متقاضی نقل و انتقال با استفاده از این بخشنامه می‌تواند در صورت موافقت واحد مبدا تا 15 تیرماه سال 1391 از طریق سایت نقل و انتقالات واحد دانشگاهی خود ثبت درخواست کند و واحد مقصد باید تا قبل از اتمام آخرین مهلت ثبت نام آموزشی، نسبت به بررسی درخواست و پاسخ مقتضی به آن اقدام کند.

در همین رابطه دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: از 15 خرداد تا 15 تیر ماه دانشجویان دختر و پسر مجرد درخواست‌های انتقالی خود را به غیر از شهر تهران ارسال داشته‌اند و تاکنون دهها هزار دانشجو برای انتقالی ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا 1.5 ماه آینده 150 هزار دانشجو درخواست انتقالی دهند.

کد خبر 175979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز