پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش حدود 80 درصدی داوطلبان آزمون سراسری غیر پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد

azmoun

به گزارش ایسنا، فرهاد دانشجو در حاشیه بازدید از کنکور 91 دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به رقابت بیش از 491 هزار داوطلب در کنکور غیرپزشکی امسال، گفت: به اندازه همه داوطلبان صندلی برای ورود به دانشگاه وجود دارد، اما این رقابت در برخی از رشته‌ها چون حقوق، مهندسی عمران، مکانیک و معماری بسیار بالاست.

وی با اشاره به پذیرش حدود 80 درصد از داوطلبان در کنکور امسال در خصوص حذف رشته‌های کم‌طرفدار، اظهار کرد: متقاضیان همه رشته‌ها به گونه‌ای نیست که آن رشته حذف شود، بنابراین برنامه‌ای برای حذف رشته‌ای نداریم.

امکان انتخاب رشته مجدد پس از اعلام نتایج نهایی آزمون

وی با اشاره به کاهش 13 درصدی تعداد داوطلبان کنکور امسال، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند پس از اعلام نتایج نهایی آزمون در صورت قبول نشدن انتخاب رشته مجددی داشته باشند.

افزایش ظرفیت رشته‌های پرمتقاضی

دانشجو با تاکید بر اینکه اولویت ما ارتقای کیفیت است، تصریح کرد: البته در نظر داریم در بعضی از رشته‌های پر متقاضی، ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم و همچنین سعی شود با افزایش ظرفیت‌ها کیفیت نیز رعایت شود.

وی در خصوص حذف کنکور در رشته‌های کم متقاضی نیز افزود: در حال حاضر رشته کم‌طرفدار نداریم، اما رشته‌هایی که داوطلبان آن نسبت به دیگر رشته‌ها طرفدار کمتری دارند، موجود است؛ بنابراین بر اساس مصوبه قانون کنکور باید تا سال 93 حذف شوند.

فرهاد دانشجو ـ رییس دانشگاه آزاد ـ به همراه رییس مرکز آزمون دانشگاه در حاشیه بازدید از کنکور سراسری 91 دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات در جمع خانواده‌های کنکوری‌ها قرار گرفت و به همه آنها که خواستار ساماندهی شهریه‌ها بودند، نوید کاهش شهریه‌ها با ایجاد منابع مالی جدید داد و از خانواده‌ها خواست که برایش دعا کنند تا بتواند به قول خود وفا کند.

در این میان پدر یکی از کنکوری‌ها با انتقاد از عدم تناسب میان حوزه امتحانی و محل زندگی، خواستار ایجاد این هماهنگی شد.

همچنین یکی دیگر از همراهان کنکوری‌ها از میزان تاثیر معدل در پذیرش کنکور انتقاد کرد و افزود: از قول من به وزیر علوم بگویید که تاثیر معدل در گزینش داوطلبان به حق نیست و بهتر است که آن را حذف کنند.

همراهان کنکوریها از نحوه پذیرایی و تعبیه محل استقرار برای همراهان داوطلبان از رییس دانشگاه آزاد تشکر کردند

کد خبر 176303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز