چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

مجید جلالی: تیم ملی بازی بدی انجام نداد و روی دروازه قطر فشار آورد و فکر می‌کنم نسبت به بازی اول بهتر بودیم. در منطقه یک سوم دفاعی بازی خوبی انجام دادیم اما در یک‌سوم حمله به همان شکل قدیمی بازی کردیم و این سخت‌ترین بخش کار است.

با این حال باید بگویم این انتظار گمراه کننده‌ای است که فکر کنیم با کی‌روش همه‌‌چیز باید اصلاح شود. پیشرفت کردن در این زمین‌ها ممکن نیست. اینطور نیست که اگر بهترین مربی دنیا را بیاوریم همه مشکلاتمان حل می‌شود. این مسئله باید در تیم‌های پایه و لیگ ما دنبال شود.

تعویض مربی باعث بهتر شدن اوضاع نمی‌شود و اگر 20 مربی هم عوض کنیم همین هستیم. مشکل فوتبال ایران مربی نیست و اگر کی‌روش هم برود و کاپلو بیاید هم چیزی تغییر نمی‌کند؛ ما باید سازمان فنی خود را تغییر دهیم. بهترین موقعیت ایران در بازی با قطر از روی اوت به‌دست آمد؛ اتفاقی که در لیگ ما هم به‌شدت زیاد است. 34 درصد گل‌های لیگ ایران از روی اوت است و درصد بیشتری هم روی ضربات ایستگاهی.

تیم ملی ما هم دور از لیگ ایران نیست و اینگونه نیست که چون مربی خارجی آورده‌ایم پس دیگر نباید این مشکلات را داشته باشیم. در فوتبال پایه باید عمیق‌تر کار کنیم و باید چرخه تولید را به‌وجود بیاوریم. جای خطرناک برای تیم ملی زمانی است که بعد از جام جهانی برزیل اکثر بازیکنان تیم ملی بالای 34 سال سن خواهند داشت و ما بازیکنان خوب جایگزین نداریم. فوتبال ایران در چرخه تولید بازیکن مشکل دارد و متأسفانه هنوز برطرف نشده است. اگر با این شرایط بخواهیم کی‌روش را مقصر بدانیم به بیراهه رفته‌ایم.

کد خبر 174049
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز