همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام اسامی جدید یک‌هزار و 913 داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری گفت: این دسته از داوطلبان تا فردا یکشنبه 21 خرداد برای انتخاب رشته مهلت دارند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به امکان مجاز شدن مجدد یک‌هزار و 913 داوطلب انتخاب رشته آزمون دکتری، اظهارکرد: بر این اساس تعداد داوطلبان مجاز به آزمون دکتری با احتساب این افراد 35 هزار و 913 نفر است.

وی افزود: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش در برخی از کدرشته‌های تحصیلی آزمون دکتری بر اساس گزینش انجام شده در برخی از کد رشته‌های امتحانی، فهرست اسامی یکهزار و913 نفر از داوطلبانی که با توجه به افزایش ظرفیت مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، استخراج شده است.

وی با اشاره به امکان انتخاب حداکثر 50 کد رشته امتحانی برای این دسته از مجازین، گفت: این دسته از داوطلبان می‌توانند تا ساعت 24 فردا با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مربوطه به ترتیب اولویت علاقه، انتخاب کنند.

توکلی با تاکید بر اینکه مهلت در نظر گرفته شده به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در هر رشته امتحانی و کد رشته‌ محل‌های اعلام شده هیچ‌گونه تغییری انجام نشده است و مجازین معرفی شده همانند مجازین قبلی که 34 هزار نفر بودند، می‌توانند همان کد رشته‌ محل‌های اعلامی را انتخاب کنند.

وی افزود: با این تفاوت که ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های تحصیلی به ظرفیت‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته اضافه شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه در هر کد رشته امتحانی سه برابر ظرفیت کد رشته امتحانی مربوطه با عنوان مجازین در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت افزایش یافته مجددا گزینش انجام و سه برابر ظرفیت پذیرش، با توجه به نمره امتحانی اکتسابی، معرفی شده‌اند.

توکلی افزود: کلیه اقدامات توسط سازمان سنجش با توجه به افزایش ظرفیت جدید اعلام شده است که این موضوع منحصرا به منظور ایجاد عدالت و جلوگیری از تضییع حق داوطلبان می‌باشد.

کد خبر 173429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز