گروه اقتصادی: 10 ماه مانده به پایان سال از هم‌اکنون دولت بهانه لازم برای عدم‌تحقق وعده‌اشتغال 2.5میلیونی را کوک کرده است.

به گزارش همشهری، درحالی‌که دولت برای سال گذشته وعده ایجاد2.5میلیون شغل را داد اما آمارهای رسمی منتشره از سوی وزارت کار در خوشبینانه‌ترین حالت بیانگر ایجاد تنها 50 درصد وعده داده شده، است. دولت برای امسال نیز وعده 2.5میلیون شغل را داده اما از هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد که این وعده نیز محقق نخواهد شد. در این راستا، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری از حذف منابع مالی لازم برای ایجاد شغل در سال‌جاری توسط مجلس خبر می‌دهد.

به گفته رحیم ممبینی، دولت از واگذاری دارایی‌های مالی مبلغ 4 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی کرده بود که توسط مجلس حذف شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رحیم ممبینی تصریح کرد: مجلس با حذف ردیف 4 هزار میلیارد تومان اشتغال، 2هزار میلیارد تومان آن را به منابع سود سهام معوقه شرکت‌های دولتی اضافه کرد که وصول آن بعید به‌نظر می‌رسد چون دولت در لایحه بودجه مبلغ 4 هزار و 400 میلیارد تومان را برای این منظور پیش‌بینی کرده بود لذا افزودن این مبلغ اضافی استحکام منابع دولت را در قسمت درآمدها کاهش می‌دهد.معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری ادامه داد: همچنین مجلس 2 هزار میلیارد دیگر را به درآمدهای نفتی اضافه کرد.

کد خبر 172500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز