همشهری آنلاین: رییس دانشگاه فنی حرفه‌ای از پایان بازنگری سرفصل‌ها و دروس و همچنین برگزاری کلاس‌های بازآموزی اساتید این دانشگاه در تابستان سال جاری خبر داد.

سهراب رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت بازنگری سرفصل‌ها و دروس رشته‌های فنی این دانشگاه گفت: چندین سال است که در وزارت آموزش و پرورش هیچ تغییری در سرفصل‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد نشده بود.

وی با بیان اینکه بازنگری دروس در وزارت آموزش و پرورش یک اولویت محسوب نمی‌شد، افزود: در آن زمان، بحث اصلی بودن و نبودن آموزشکده‌ها بود و به هیچ عنوان مباحث کیفی مطرح نشده بودند.

رضایی با اشاره به ضرورت به روز شدن رشته‌های فنی به علت همگام شدن با تکنولوژی‌های جدید، تصریح کرد: به عنوان مثال هنوز دانشجویان در برخی کارگاه‌های دانشگاه، با تلویزیون سیاه و سفید سر و کار دارند و یا در بخش مکانیک موتور پیکان و یا 405 وجود دارد در حالیکه موتورهای گاز سوز و یا دو گانه سوز جدید باید در دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها رسم است که هر 5 سال یکبار سر فصل‌ها تغییر یابد، اظهار کرد: با توجه به سال تولید ملی، تصمیم گرفته شد یک کار زیر ساختی برای ورود آموزشکده‌ها به این مسئله صورت گیرد.

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه آموزش‌ها باید متناسب با نیازهای بازار کار و تکنولوژی روز باشند، افزود: درحال حاضر 34 کارگروه تخصصی برای کلیه رشته‌های دانشگاه با استفاده از اساتید تهران و سایر مراکز جهت بازنگری رشته‌ها و سر فصل‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به آغاز بازنگری سرفصل‌ها و دروس، گفت: امیدواریم این کار در تابستان به اتمام برسد و جهت تصویب به دفتر پشتیبانی آموزش‌ عالی و شورای برنامه‌ریزی ارایه شود.

وی اظهارامیدواری کرد که از مهرماه سال92 تمامی دروس فنی و حرفه‌ای بازنگری شده باشند.

رضایی در خصوص به روز رسانی اساتید این دانشگاه نیز گفت: رایزنی‌های اولیه برای برنامه بازآموزی اساتید با دانشگاه‌های تهران و شریف صورت گرفته است تا اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای بتوانند از آموزش‌های ضمن خدمت بین 240 تا 400 ساعت بهره مند شوند.

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در خاتمه با اشاره به انجام رایزنی‌های لازم، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر اساتید در حال تدریس هستند، قرار است این بازآموزی‌ها در تابستان صورت گیرد.

کد خبر 170757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز