همشهری آنلاین: رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای تنها متولی آموزش تکنسین در کشور می‌شود.

تکنسین

دکتر سهراب رضایی در گفت‌و‌گو با ایسنا،با بیان اینکه رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین است گفت: به حول قوه الهی دانشگاه فنی و حرفه ای تنها متولی آموزش تکنسین در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 رشته کاردانی و 24 رشته کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه وجود دارد، افزود: نگاه ما در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته صرفاً نظری و مدرکی نیست؛ بلکه نگاه، دوره‌های تکمیلی کاردانی است.

رضایی با تأکید بر اینکه در دانشگاه فنی حرفه‌ای آموزش‌های نظری و تربیت دانشجوی مهندسی بدون در نظرگرفتن بازار کار اجرا نمی‌شود، اظهار داشت: همه برنامه‌های درسی این دانشگاه باید کارگاهی و عملی باشد و ما این دوره‌ها را در حد کاردانی کافی می‌دانیم، اگر نیاز باشد در برخی از رشته‌ها دوره‌های تکمیلی برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر 168 دانشکده فنی و حرفه‌ای در 150 شهر کشور وجود دارد و این دانشگاه با دارا بودن 220 هزار دانشجو، سومین دانشگاه بزرگ کشور است.

رضایی با بیان اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه ای تنها دانشگاه بزرگ کشور است که به صورت تک جنسیتی اداره می شود، ابراز داشت: آموزش‌های این دانشگاه کوتاه مدت و کاربردی است.

کد خبر 170348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز