همشهری آنلاین: پس از تشدید درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و معترضان ضد حکومتی در قاهره، شورای عالی نیروهای مسلح حاکم بر مصر منع رفت و آمد شبانه‌ای را پیرامون ساختمان وزارت دفاع وضع کرده است.

مصر

ژنرال مختار الملا، یکی از اعضای شورای حاکم روز جمعه (۱۵ اردیبهشت، ۴ می) گفت: مقررات منع رفت و آمد در میدان عباسیه قاهره پیرامون وزارت دفاع و خیابان‌های اطراف وضع شده است.

بر اساس این گزارش، مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۱۱ شب جمعه شروع شد و تا ۷ صبح روز شنبه (۱۶ اردیبهشت، ۵ می) به وقت محلی ادامه خواهد یافت.

در درگیری‌های بین نیروهای مصری و معترضانی که علیه شورای نظامی حاکم در منطقه اطراف ساختمان وزارت دفاع تظاهرات می‌کردند، دست کم ۲ نفر کشته و ۳۰۰ نفر دیگر از جمله نیروهای امنیتی مجروح شدند.

همچنین ده‌ها هزار تظاهرکننده مخالف شورای حاکم روز جمعه (۱۵ اردیبهشت، ۴ می) به خیابان‌های شهر سوئز آمدند و برکناری حاکمان نظامی را خواستار شدند.

این تظاهرات‌ها به درخواست اخوان‌المسلمین کمتر از ۳ هفته پیش از اولین انتخابات ریاست جمهوری این کشور از زمان برکناری حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر برگزار شد.

در درگیری‌های روز چهارشنبه بین معترضان مخالف شورای عالی نیروهای مسلح و حامیان دولت در نزدیکی وزارت دفاع در قاهره، ۲۰ تن کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

معترضان در حالی که از رد صلاحیت تعدادی از کاندیدهای اسلامی ریاست جمهوری خشمگین بودند، خواستار انتقال فوری قدرت به غیرنظامیان شدند.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در ۲ روز و در روزهای ۲۳ و ۲۴ ماه می برگزار می‌شود. این درحالی است که در صورت لزوم دور دوم در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن برگزار خواهد شد.

کد خبر 169204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز