همشهری آنلاین: جماعت اخوان المسلمون مصر تهدید کرد، در صورتی‌که شورای عالی نظامی این کشور تا جمعه آینده به مطالبات این جماعت تن ندهد، دست به تحصن باز خواهد زد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، شماری از رهبران جماعت اخوان المسلمون اعلام کردند،‌ در صورتی که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر به خواسته‌های این جماعت تن ندهد و پاسخ نگوید، جمعه آینده دست به تحصن باز خواهند زد.

این رهبران جماعت اخوان المسلمون خواسته‌های خود را انحلال کمیته عالی انتخابات مصر و تجدید نظر در ساختار آن و به ویژه تغییر رئیس این کمیته بیان کرده‌اند.

"کارم رضوان"، از اعضای شورای جماعت در این‌باره گفت که به غیر از آن جماعت اخوان المسلمون خواهان انتقال قدرت از شورای عالی نظامی به غیر نظامیان در 30 ژوئن آینده و شفافیت انتخابات و عدم استفاده از زور و خشونت علیه مصری‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه جماعت در تظاهرات روز گذشته میدان التحریر حضور داشت، اما به سمت وزارت دفاع حرکت نکرد، گفت: ما تا جمعه آینده به شورای عالی نظامی مصر فرصت داده‌ایم و پس از آن دست به تحصن باز خواهیم زد.

"احمد ابو برکه"، مشاور حقوقی حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر نیز خواستار تغییر رئیس کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر شد.

"محمد البلتاجی"، عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت نیز در این ارتباط تاکید کرد که مصری‌ها روز گذشته در التحریر و در العباسیه پیام هشدار را به شورای عالی نظامی داده‌اند و اگر انتخابات به تعویق افتد یا تقلبی در آن رخ دهد یا کشتار مصری‌ها ادامه یابد، مردم مصر دست به تحصن آزاد خواهند زد.

"اسامه یاسین"، معاون دبیرکل حزب آزادی و عدالت هم گفت: تظاهرات روز گذشته باید این پیام را به شورای عالی نظامی مصر رسانده باشد که انتقال قدرت خط قرمز مردم مصر است.

مردم معترض مصر دیروز با حضور در میدان التحریر در مرکز قاهره و شرکت در تظاهرات "پیش‌روی انقلابی به سوی وزارت دفاع" ضمن محکوم کردن کشته و مجروح شدن صدها شهروند مصری که مقابل وزارت دفاع این کشور تحصن کرده‌ بودند، شورای عالی نظامی این کشور را به چالش کشیدند.

تظاهرات روز گذشته مردم مصر به دعوت نیروها و جریان‌های سیاسی مصری در حالی در قاهره برگزار شد که تعدادی از شهرها و استان‌های مصر از جمله اسکندریه و سوئز نیز تظاهرات همزمانی را در محکومیت شورای عالی نظامی مصر برگزار کرده بودند.

نیروهای امنیتی مصر با نزدیک شدن سیل تظاهرات کنندگان به سوی وزارت دفاع و برای جلوگیری از پیشروی تظاهرات‌کنندگان خشمگین این کشور به سمت وزارت دفاع و متفرق کردن آنها به خشونت متوسل شدند ک تنها در جریان درگیری‌های دیشب یک نفر کشته و 373 زخمی شدند.

علاوه بر درگیری‌ها شب گذشته، طی درگیری‌های دو روز اخیر در منطقه عباسیه مقابل وزارت دفاع مصر ، ۲۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر نیز زخمی شده بودند.

کد خبر 169190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز