همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که اهانت کشیش آمریکایی به قرآن، منعکس‌کننده ارزش‌های دولت و ملت آمریکا نیست.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره‌ اقدام اهانت‌بار یک کشیش آمریکایی به قرآن و تصویر حضرت محمد (ص) گفت که اهانت به هرگونه کتاب مقدسی «رقت‌انگیز» و «غیرمحترمانه» است.

نولاند در این‌باره که آیا دولت آمریکا برای این کار آن‌طور که دولت ایران خواستار شده عذرخواهی خواهد کرد؟ گفت: این اقدام یک فرد است و به هیچ وجه منعکس‌کننده ارزش‌های مردم یا دولت آمریکا نیست.

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام سخیف،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توهین‌آمیز و تحریک کننده یک کشیش‌نمای آمریکایی در اهانت آشکار به ساحت مقدس قرآن کریم، معجزه بزرگ پیامبر رحمت (ص) را شدیدا محکوم و آن را در راستای پروژه شکست خورده اسلام ستیزی و اسلام هراسی طراحان جنگ تمدن‌ها و مذاهب در آمریکا و غرب می‌داند. در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه ایران آمده است: بدون شک این اقدامات سخیف کشیش آمریکایی موجب ایجاد تنفر مذهبی شده و خشم و انزجار مسلمانان جهان را درپی خواهد داشت، امری که مسوولیت دولت آمریکا را در اقدام نکردن برای پیشگیری از تکرار چنین اقدامات افراط‌گرایانه‌ای سنگین‌تر می‌کند.

کد خبر 168733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز