گروه شهری: در مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس حمل و نقل و ترافیک ایران که سه شنبه شب در سالن همایش‌های بین المللی رازی برگزار شده بود مصطفی پورمحمدی وزیرکشور افزایش سهم حمل ونقل عمومی از 41 درصد به 75 درصد تا سال 1400 را دور از دسترس دانست.

وی گفت: زمانی که این تصمیم گرفته شد نمی دانم تا چه اندازه از پشتوانه مطالعاتی و کار کارشناسی لازم برخورداربوده است؟ اما درهرحال مسائل کارشناسی عواملی را به ما دیکته می کند که ما باید به آن ملتزم باشیم.

وی درادامه افزود: درهر حال به نظرمی رسد تااین تصمیم از روی کاغذ تبدیل به پروژه ای اجرایی شود مشکلات بسیاری را باید از پشت سر گذراند.

وی درباره روند تزریق منابع  مالی به منطورتوسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور افزود: مجلس می‌گوید فاینانس بگیرید در حالی که فاینانس یعنی کوه عظیم مشکلات  که فرایند به ثمر رسیدن آن بیش از یک سال است. با این حال ما منابع فاینانس را آماده کرده ایم، فقط نگران دست اندازهای اداری هستیم.

پورمحمدی گفت :‌‌ در حوزه  ترافیک وتوسعه ناوگان حمل ونقل عمومی بعد از کارهای عمرانی بیشترین پول هزینه می شودبه طوری‌که امسال یک میلیارد دلار بودجه دولت و 300 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در این زمینه مصرف شده است در حالی که 4 میلیارد یورو نیز از طریق فاینانس در زمینه ترافیک هزینه شده است.

پورمحمدی دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع تغییر ساعت کار بانک ها اشاره کرد و گفت: مجلس می‌‌‌‌گوید ساعت کار بانک ها باید فلان ساعت باشد و دوستان مطبوعاتی نیز قلقلک می دهند  درحالی‌که تجمیع تصمیم گیری و تجمیع دراجرا سیاستی است که دولت نهم دنبال می کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه جای بحث کارشناسی در روزنامه نیست گفت: مسئولان اگر بحث کارشناسی دارند دور میز بنشینند و بگویند و آرامش روانی جامعه را به هم نریزند زیرا اختلاف نظر در مسئولان باعث ایجاد بحران درجامعه می‌شود.

پور محمدی از ناتوانی شهرداری ها در پرداخت سهم 5/17 درصدی خود برای تحویل اتوبوس سخن گفت و افزود: از شهرداری تهران گرفته تا دیگر شهرداری ها از پرداخت سهم خود برای تحویل اتوبوسها عاجزند در حالی که دولت آماده  پرداخت سهم  5/82 درصدی  خود برای خرید  اتوبوس های 100 میلیون تومانی است.

کد خبر 16841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز