مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: با وجود بارش برف در مناطق مختلف تهران، روز دوشنبه 30 بهمن تمام خیابان‌های شهر باز و رفت و آمد خودروها در آن جریان داشت.

گزارش‌های رسیده از مناطق مختلف پایتخت حاکی از آن است که با وجود کندی حرکت خودروها در برخی از معابر به دلیل افزایش سفرها در پایان سال، بارش برف و باران موجب بسته ‌شدن یا لغزندگی خیابان‌ها نشد.

در همین حال مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز از آماده‌باش معاونت‌های خدمات شهری مناطق 22گانه شهرداری تهران از زمان آغاز بارش برف صبح دیروز خبر داد و گفت: با تلاش 10 هزار کارگر و نیروی خدمات شهری در سطح پایتخت، تمام معابر باز و رفت و آمد در آنها جریان داشت.

به گزارش سما، محسن صادقیان با بیان این‌‌که آنچه در بارش برف روز گذشته موجب تعجب ما شد این بود که شدت بارش برف در مناطق جنوبی شهر تهران بیشتر از مناطق شمالی شهر بوده است، افزود: به عنوان نمونه در محور کمربندی آزادگان گزارش‌هایی از بارش شدید برف، لغزندگی جاده و کندی حرکت خودروها رسیده که بلافاصله نیروهای خدمات شهری به محل اعزام و کار شن‌پاشی و باز کردن معبر را انجام دادند.

در عین حال گزارش‌های هواشناسی از آخر هفته‌ای بارانی و نیمه‌ابری در تهران خبر می‌دهند. بر اساس پیش‌بینی سامانه‌های هواشناسی پس از دو روز هوای آفتابی، با آخر هفته‌ای بارانی و نیمه‌ابری روبه‌رو خواهیم شد.

پیش‌بینی ترافیک آخر سال

از سوی دیگر بر اساس پیش‌بینی شهرداری تهران ترافیک روزهای پایانی سال، شدیدتر از سالهای گذشته است.

جعفر تشکری ‌هاشمی به مهر گفت: به علت این‌که امسال همزمان با آغاز سال نو، ماه محرم نیز به پایان می‌رسد حجم خرید و سفرهای درون‌شهری مردم به‌شدت افزایش خواهد یافت.وی با بیان این‌که امسال بی‌شک استقبال از بهار پرشورتر خواهد بود گفت: اگر ارگان‌های مسئول در پرداخت عیدی و حقوق اسفند کارمندان سریع‌تر اقدام کنند تا زمان خرید شب عید به روزهای پایانی سال موکول نشود، شاهد کاهش حجم بسیار زیاد ترافیک خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با تأکید بر این‌که یکی از مشکلات مردم در روزهای پایانی سال مشکل نقدینگی بانک‌هاست افزود: آماده‌ نگه ‌داشتن دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در این روزها و افزایش ساعت کار بانک‌ها در اسفند بر کاهش حجم ترافیک مؤثر خواهد بود.

کد خبر 16153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز