همشهری‌آنلاین: یک سخنگوی ارتش آمریکا پنجشنبه اعلام کرد یک نظامی نیروهای ویژه افغانستان با تیراندازی به سوی نظامیان آمریکایی در جنوب افغانستان، یک سرباز آمریکایی را کشت.

با کشته شدن این نظامی آمریکایی، شمار نظامیان کشته شده طی امسال و در نتیجه یازده حمله جداگانه توسط افغان‌هایی که با آنها کار می‌کنند، به هجده نفر رسید که 10 نفر از این تعداد آمریکایی و پنج نفر دیگر از مربیان فرانسوی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، عبدالحمید حمید فرمانده منطقه ای نیروهای افغان گفت: «یک افسر نیروهای ویژه افغان به سوی گروهی از نظامیان امریکایی در منطقه - شاه ولی کوت - واقع در استان قندهار تیراندازی کرد و یکی از سربازان امریکایی را کشت. این افسر افغان نیز در نتیجه تیراندازی نظامیان امریکایی به سوی وی کشته شد.»

سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان و همچنین یک مقام وزارت دفاع امریکا در واشنگتن بدون اشاره به جزئیات، این حادثه را تأیید کردند.

این تازه ترین تیراندازی از سلسله حملاتی است که در آن سربازان افغان سلاح هایشان را به سوی نیروهای ناتو نشانه می روند و آنها را می کشند.

یک سخنگوی ایساف نیز گفت: « هرچند تعداد این حوادث اندک است اما ما به تأثیر بدی که روی روحیه نیروها در افغانستان دارند واقفیم.

کد خبر 167935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز